Språkkunnig kundsupport
Trade Extension Tradeext AB
Publicerad: 2010-03-18, Annons-ID: 0010-064669
Trade Extensions utvecklar och tillhandahåller en mjukvaruplattform för avancerade upphandlingar med stöd för optimalt beslutsfattande. Företaget är expansivt och världsledande, till exempel inom nischen avancerade transportupphandlingar, med kunder såsom Coca Cola, Exxonmobil och Kimberley-Clark. Företaget har kontor i Sverige, England, Frankrike och USA.
Vi söker en språkkunnig Kundsupport inom inköp och logistik till Göteborg.
För att möjliggöra fortsatt expansion behöver förtaget anställa två personer inom kundsupport/administration/testning med placering Uppsala & Göteborg. Anställningarna innebär omfattande kontakter med internationella kunder på projektbasis men kommer även att omfatta mjukvaru-testning inför nya produktuppgraderingar. Den som anställs kommer att få utbildning i detta. Viss kontorsadministration ingår också i arbetsuppgifterna.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
. Kundsupport via email och telefon på engelska/tyska/franska
. Testning inför produktreleaser
. Kontorsadministration
Din profil
Du bör vara självgående, positiv, stresstålig och språkkunnig. Helst pratar du engelska, franska och tyska obehindrat men andra språkkunskaper (ryska, polska, spanska m.m.) är meriterande. Grundläggande datorvana behövs. Erfarenhet från logistikbranschen/inköp är positivt men inte nödvändigt.
Vi söker en språkkunnig Kundsupport inom inköp och logistik till Göteborg.
För att möjliggöra fortsatt expansion behöver förtaget anställa två personer inom kundsupport/administration/testning med placering Uppsala & Göteborg. Anställningarna innebär omfattande kontakter med internationella kunder på projektbasis men kommer även att omfatta mjukvaru-testning inför nya produktuppgraderingar. Den som anställs kommer att få utbildning i detta. Viss kontorsadministration ingår också i arbetsuppgifterna.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
. Kundsupport via email och telefon på engelska/tyska/franska
. Testning inför produktreleaser
. Kontorsadministration
Din profil
Du bör vara självgående, positiv, stresstålig och språkkunnig. Helst pratar du engelska, franska och tyska obehindrat men andra språkkunskaper (ryska, polska, spanska m.m.) är meriterande. Grundläggande datorvana behövs. Erfarenhet från logistikbranschen/inköp är positivt men inte nödvändigt.
Varaktighet/ArbetstidTillsvidareHeltid/Deltid Provanställning tillämpas. Heltid eller deltid enligt överenskommelse. LönFast lönAnsökanAnsök snartast, vi behandlar ansökningar när de kommer in.Sista ansökningsdag 2010-04-15 Vi tar emot ansökan via e-post: info@tradeext.com KontaktpersonerJohan Öhlin, tel. 0733-66 55 18ArbetsgivareTrade Extension Tradeext AB Alla jobb hos denna arbetsgivare PostadressTrade Extension Tradeext ABKungsängsgatan 17-19 75322 UPPSALA Telefon och internetTel: 018136600------------------------------------------------------------------- HR-handläggareForum Syd Publicerad: 2010-03-18, Annons-ID: 1663796 Forum Syd söker en HR-handläggare till kansliet i Stockholm. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Som HR-handläggare kommer du självständigt att arbeta både strategiskt och operativt med ett antal HR-områden, såsom likabehandlingsfrågor, kompetensförsörjning och utveckling, medarbetarskap och värderingsfrågor samt arbetsmiljö och hälsa. Du kommer också att sköta löpande HR-administration. Rollen innebär att fungera som ett professionellt stöd till organisationens chefer i HR-relaterade frågor, att tillämpa ett konsultativt förhållningssätt, vara arbetsgivarrepresentant och att samverka med fackliga organisationer. Kvalifikationskrav Högskole-/universitetsutbildning inom Human Resources Utbildning inom arbetsrätt Minst 3 års erfarenhet kvalificerat HR arbete, där arbetsrätt och fackliga förhandlingar ingått Behärska svenska och engelska i tal och skrift Meriterande är Folkrörelseerfarenhet Internationell erfarenhet Kunskaper i spanska eller ryska Erfarenheter från idéburen verksamhet Vi ser att du är utvecklingsinriktad och är van att arbeta självständigt. Det är viktigt att du som person är lyhörd, har integritet och äger förmåga att kunna skapa förtroende hos dina medarbetare. Självklart delar du Forum Syds värderingar, har intresse av folkrörelsebistånd och globala utvecklingsfrågor. Forum Syd välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, eller etnisk och religiös tillhörighet. Din ansökan, personligt brev med CV, skickas till jobb_systempersonal@forumsyd.org senast 7 april 2010. Märk din ansökan ”HR-handläggare-10”. För mer information om tjänsten kontakta: Chef Enheten för HR och System Marie-Louise Schüssler 08-506 370 68 eller Hanna Frid, HR-handläggare 08-506 371 68. Fackliga kontaktpersoner är: För Unionen: Kajsa Åkerström, 08-506 370 60, kajsa.akerstrom@forumsyd.org För SAC: Keiko Nagano 08-506 371 23, keiko.nagano@forumsyd.org För SACO: Eva Närvä, 08-506 371 85 eva.narva@forumsyd.org
---------------------------------------------------------------------------------- Graphic DesignerR G Consulting AB Publicerad: 2010-03-18, Annons-ID: 0010-065220 We're RG Consulting AB, a growing design company based in Uddevalla. We do all kinds of web design work from blogs to static sites, but our specialty is DotNetNuke web applications, biggest market in Sweden and the US, with a plan to grow in the European and Russian market. We are looking for a graphic designer with adobe illustrator skills, front-end development skills with XHTML/CSS within DotNetNuke. We don't need you to program anything (we already have developers working on the apps), but having a familiarity with DotNetNuke structure & general workflow will make things move faster. You also need to speak English and Russian fluently. What we're looking for from you: - Fluency in XHTML and CSS - Ability to work with Illustrator and Photoshop files - Experience with JavaScript - Expertise in achieving cross-browser compatibility in IE, Firefox, Safari - Familiarity with DotNetNuke (we don't need a DotNetNuke programmer, but we need someone who's familiar with DotNetNuke structure) - English fluently - Russian fluently
ArbetsgivareR G Consulting AB PostadressR G Consulting ABÅsen 267 45196 UDDEVALLA Telefon och internetTel: 0522-16590Fax: 0522-12450 E-post: martin@majako.se ------------------------------------------------------------------------- Självgående redovisningsansvarigFred Holmberg & Co Publicerad: 2010-03-18, Annons-ID: 5314674 Fred Holmberg & Co Presentation Poolia söker för rekrytering till Fred Holmberg & Co en självgående och ambitiös redovisningsansvarig. Tjänsten är en ny befattning på heltid och placerad på Limhamn. Ansök så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Arbetsuppgifter Du erbjuds en kvalificerad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter i ett framgångsrikt och expansivt bolag med korta beslutsvägar. I dina ansvarsområden ingår bland annat: - löpande redovisning - månadsbokslut och rapportering - skatter, moms och deklarationer - avstämningar - myndighetsrapportering - lönehantering (13 medarbetare). Ekonomiavdelningen har fyra medarbetare. Du rapporterar till bolagets administrativa chef. Utbildning/erfarenhet Vi tror att du har 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt ett genuint intresse för redovisningsområdet. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet från ett helintegrerat affärssystem och är en erfaren Excel-användare. Erfarenhet från revisionsbyrå är meriterande. Du har goda kunskaper i engelska som är koncernspråket. Som person är du positiv, ambitiös, självgående, prestigelös och noggrann. Du har även lätt för att samarbeta. Företagsbeskrivning Företaget grundades 1993 av Lina och Fred Holmberg. De första åren arbetade vi huvudsakligen med konsultuppdrag mot den Ryska kemiindustrin. Efter ett förvärv av vår huvudterminal FH Tank Storage AB i Kalmar samt ett mindre distributionsbolag så började vi aktivera oss mer inom kemikaliedistribution. Idag är vi ett 30-tal anställda med en ganska omfattande verksamhet. Vi hanterar mer än 70 000 ton kemi- gummi- och plastråvaror och har en omsättning i koncernen på omkring 500 miljoner kronor per år. Vår absolut största resurs är personalen följt av en intressant och väldigt stark grupp leverantörer kommande ifrån alla världens hörn. Dotterbolag finns i Finland, Tyskland och Polen. Fred Holmberg & Co är tilldelade Trippel-A klass för sin ekonomiska redovisning, samt är ISO-certifierade både enligt 9001 samt 14001. Se www.holmberg.se för närmare information om bolaget/koncernen. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
------------------------------------------------------------------------------------- Ekonom inom redovisning sökes!HELP AT WORK SWEDEN AB Publicerad: 2010-03-17, Annons-ID: 1662800 Help at Work söker en ekonom med kunskaper inom bokföring och redovisning till mindre redovisningsbyrå! Vi letar efter dig mer några års erfarenhet av redovisning och bokföring. Du kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för löpande bokföring, löner, fakturahantering, reskontra mm för småföretagskunder. Har du kunskap om skatt och moms är det ett plus, liksom erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningars ekonomi.' Du kommer att arbeta med ett antal kunder, och i jobbet ingår en hel del kontakt med dessa. För att du ska vara aktuell för tjänsten krävs det att du är kommunikativ, stresstålig och prestigelös med driv och mycket vilja! Du kommer att få ta mycket eget ansvar, så det är viktigt att du har hög arbetsmoral. Du gillar när det är högt till tak, och vill ha nära till skratt på arbetsplatsen. Du kommer att arbeta i en miljö där det händer mycket och där alla samarbetar för att lösa problem som uppstår. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, har du ytterligare språkkunskaper i tex. spanska, ryska, turkiska eller serbiska är vi extra intresserade! Arbetsplatsen är belägen i Solna, och det är i första hand ett föräldravikariat på minst ett år.Finns ev möjlighet till förlängning eller anställning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde är snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Sök via mail till anna.lindqvist@helpatwork.se
ArbetsgivareHELP AT WORK SWEDEN AB Alla jobb hos denna arbetsgivare PostadressHELP AT WORK SWEDEN ABKungsgatan 37, 4tr 11156 Stockholm BesöksadressKungsgatan 37, 4trStockholm --------------------------------------------------------------- Portfolio ControllerEast Capital Publicerad: 2010-03-17, Annons-ID: 5314592 East Capital är en ledande, oberoende kapitalförvaltare som specialiserar sig på finansmarknaderna i Östeuropa. Investeringsstrategin baseras på ingående kunskap om marknaden, djupgående analyser och täta företagsbesök av våra investeringsteam. East Capital investerar i både noterade och onoterade bolag inom East Capital Universe som omfattar 29 länder och mer än 400 miljoner personer. Bolaget grundades 1997 och har huvudkontor i Stockholm samt kontor i Paris, Tallinn, Moskva, Oslo, Hong Kong och Wien. Vår vision handlar om att frigöra den potential som finns inom East Capital Universe genom fyra dimensioner ? det kapital vi investerar, de bolag vi investerar i, hela regionen och våra medarbetare. We are now looking for a Portfolio Controller to our Middle Office department. Middle Office's main responsibility is to monitor the compliance with the laws & regulations, prospectuses and investment guidelines for our investment funds and discretionary mandates. We use a pre- and post-trade compliance system to monitor the various rules and work closely with trading and compliance to resolve any issues or questions. The team also monitors and files ownership disclosures and other regulatory filings with the local authorities in the countries where we are active. Other important responsibilities include counterparty evaluations, setting up counterparty agreements, review valuation decisions and other operational controls. The position is on permanent basis. Job Description · Monitoring and reporting of investment limitations for a number of East Capital products · Disclosure control and execution of disclosures to relevant authorities and counterparties · Assist with counterparty evaluations/agreements and control of counterparty risks · Control and calculation of various risk measures · Participate in valuation committee work · Assistance with other operational controls · System and data maintenance · Ad hoc requests Requirements · Academic background · 2 years of work experience within an Asset Management or Fund Company · Knowledge of a variety of financial instruments and understanding of asset management processes · Knowledge of Swedish and EU laws and guidelines related to investment funds is desirable · Fluent in Swedish and English. Russian and/or other Eastern European language is a plus, but not a requirement · MS Office, especially Excel. Experience of other systems and knowledge of programming languages is an advantage To be successful in this role we believe that you have a problem solving mindset and high integrity in your work. You have the ability to focus and prioritize between a number of tasks at hand and you like to work independently. The work tasks also require you to be detailed oriented and organized. We are looking to fill the position as soon as possible. If you have any questions please contact Caroline Krafve at +46 8 505 88 500. Note that last day for applying is April 17th 2010.
ArbetsgivareEast Capital Alla jobb hos denna arbetsgivare PostadressEast CapitalBox 1364 11193 Stockholm |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar