Ещё немножко объявлений для преподавателей русского языка и это наверное уже последние перед новым учебным годом. Сколько их было здесь? Штук 10 по-моему, за всю весну и на всю страну. К тому же преподаватели требовались на ограниченный период, до 6 месяцев, и на далеко неполный рабочий день. Делам выводы господа преподаватели русского языка.
Сейчас также появляется другая категория работ, где требуется знание русского языка. Например, личные ассистенты для пожилых выходцев из русскоязычных стран и для детей-инвалидов. Для многих из вас это желаемая работа. Но! Для того, чтобы её получить, требуется угадайте что? :-)) Шведский. Потому как вы не будете сидеть в обнимку с таким человеком в изолированной среде. Вы должны быть их ушами, глазами, мозгами и пррррррррр.
Это вы будете связываться со всякими нужными организациями. Это вы будете вызывать врача, сопровождать и объяснять. Обратите внимание на то, что эти объявления не даются отдельными семьями. В Швеции есть специальные организации и предприятия, которые занимаются наймом на работу личных ассистентов.
В абсолютном большинстве эти объявления для людей уже находящихся в Швеции и хоть как-то понимающих функционирование общества.
Ну а теперь читам их. :-))
..............................................................
SMG - Corporate Sports Sales Executive (English/Italian, Arabic or Russian is a +)
.................................................................................
Personlig assistent till 15-årig kille Södermalm
Ramp Personlig Assistans AB
Publicerad: 2010-06-08, Annons-ID: 1711624
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-06-18
Vi söker en manlig personlig assistent till en 15-årig kille med cp-skada på Södermalm i Stockholm. Tjänsten omfattar i dagsläget ca 35 tim/vecka, kan ev bli mer om intresse finns. Arbetet är fördelat på ca 80% dagtid i skolan och resterande tid på fritiden under kvällar och ibland helger. En del av tiden jobbar du dubbelt med annan assistent.
Killen har ett omfattande rörelsehinder, är synsvag och saknar tal. Använder sig däremot av alternativ kommunikation. Trots hans stora svårigheter är han intresserad av det mesta 15-åringar intresserar sig för. Mycket musik, litteratur och film. Allt från ryska klassiker till splatter.
Arbetsuppgifterna handlar om att hjälpa honom med de mesta i vardagen; äta, toa, klä sig, mm. Lika viktigt är att kunna tolka honom i skolarbetet och i hans sociala omgivning. Det kan ta tid, men är en stor utmaning.
Vi söker en manlig assistent som har en djup förståelse av assistansyrket som ett demokratiprojekt. För assistans är aldrig vård och det är lätt att bara se killens flerfunktionshinder och alla svårigheter. Men ditt jobb är istället att se och synliggöra den uppkäftiga 14-åringen, den hippa storbrorsan, den coola indiekillen, den slöa eleven, den schysta kompisen. Intresserad? Skriv och berätta varför.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Lön
Fast lön
Lön enligt överenskommelse. Ramp Personlig Assistans AB följer kollektivavtal mellan KFO och Kommunal.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-06-18
Ange referens: 1011
Vi tar emot ansökan via e-post: arbeta@rampassistans.se
Arbetsgivare
Ramp Personlig Assistans AB
Postadress
Ramp Personlig Assistans AB
Box 4142
10263 Stockholm
Besöksadress
Timmermansgränd 4
Stockholm
Telefon och internet
Tel: 08-6421060
Fax: 08-6421060
E-post: arbeta@rampassistans.se
......................................................................
Hemtjänstpersonal
Real Omsorg i Storstad AB/ ROSSAB
Publicerad: 2010-06-08, Annons-ID: 0010-148702
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
Kort beskrivning av företaget:
Företaget Real Omsorg i Stor Stad AB började sin hemtjänst verksamhet sedan 2006. idag har företaget avtal med hela Stockholms Stad, Huddinge, Tyresö, Sollentuna och Järfälla. Vi strävar efter kontinuitet och flexibilitet. Därför är det också viktigt att kunna erbjuda våra kära äldre omsorg på deras hemspråk, om så önskas.
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
---------------------------
Titel: Hemtjänstpersonal
Beskrivning av arbetsuppgifter:
hemhjälp i form av personalig omvårdnad, service insatser, ledsagning, matinköp, ringa till myndigheter som färdtjänst och boka taxi. Vara behjälplig vid vårdrelaterade besök.
Beskrivning av kvalifikationer:
du är en medelålders kvinna som kan ryska, till en dam från Ukraina med religionen "Ortodox", boende i Hässeby. Att du med din stabila närvaro kan ge henne lugn och ro. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Du ska kunna behärska svenska i både tal och skrift, för att kunna betrygga läget åt henne.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
-------------------
Tillträde: snarast
Övriga villkor:
ansökan kan skickas per mejl, telefonsamtal till senast kl 21 på vardagar.
KONTAKTPERSONER
---------------
Funktion: Verksamhetschef
Namn: Patricia Dehghan
Telefon: 0706090142
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid
Tidsbegränsad
Lön
Fast lön
Enl ök
Ansökan
Vi tar inte emot ansökan via
Arbetsgivare
Real Omsorg i Storstad AB/ ROSSAB
Postadress
Real Omsorg i Storstad AB/ ROSSAB
Spångavägen 399
16355 SPÅNGA
Besöksadress
Spångavägen 399
Telefon och internet
Tel: 08-6090500
Fax: 08-6090533
E-post: info@realomsorg.se
..............................................................................
Redovisningsekonom med erfarenhet av AXAPTA sökes
Fred Holmberg & Co
Publicerad: 2010-06-08, Annons-ID: 5337103
Malmö (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-06-20
Fred Holmberg & Co
Presentation
Poolia söker för löpande konsultinhyrning till Fred Holmberg & Co en självgående och ambitiös redovisningsekonom med erfarenhet av affärssystemet AXAPTA.
Tjänsten är en ny befattning på heltid och placerad i Limhamn. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag men vid rätt person kan det finnas möjlighet för anställning.
Ansök så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Arbetsuppgifter
Du erbjuds en kvalificerad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter i ett framgångsrikt och expansivt bolag med korta beslutsvägar.
I dina ansvarsområden ingår bland annat:
- löpande redovisning
- månadsbokslut och rapportering
- skatter, moms och deklarationer
- avstämningar
- myndighetsrapportering
- lönehantering (13 medarbetare).
Ekonomiavdelningen har fyra medarbetare. Du rapporterar till bolagets administrativa chef.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du har 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt ett genuint intresse för redovisningsområdet. Absolut krav och måste för denna tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av affärssystemet AXAPTA. Erfarenhet från revisionsbyrå är meriterande.
Du har goda kunskaper i engelska som är koncernspråket.
Som person är du positiv, ambitiös, självgående, prestigelös och noggrann. Du har även lätt för att samarbeta.
Företagsbeskrivning
Företaget grundades 1993 av Lina och Fred Holmberg. De första åren arbetade vi huvudsakligen med konsultuppdrag mot den Ryska kemiindustrin. Efter ett förvärv av vår huvudterminal FH Tank Storage AB i Kalmar samt ett mindre distributionsbolag så började vi aktivera oss mer inom kemikaliedistribution. Idag är vi ett 30-tal anställda med en ganska omfattande verksamhet.
Vi hanterar mer än 70 000 ton kemi- gummi- och plastråvaror och har en omsättning i koncernen på omkring 500 miljoner kronor per år. Vår absolut största resurs är personalen följt av en intressant och väldigt stark grupp leverantörer kommande ifrån alla världens hörn.
Dotterbolag finns i Finland, Tyskland och Polen.
Fred Holmberg & Co är tilldelade Trippel-A klass för sin ekonomiska redovisning, samt är ISO-certifierade både enligt 9001 samt 14001.
Se www.holmberg.se för närmare information om bolaget/koncernen.
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-06-20
Ange referens: 23061
Vi tar inte emot ansökan via e-post.
Ansökan via extern webbplats
................................................................................
Acerinox Scandinavia AB ingår i den spanska koncernen Acerinox SA som är en av världens största producenter av rostfritt stål med produktion i Spanien, Syd Afrika, USA och Malaysia. I Malmö lagerhåller och bearbetar vi material för marknaderna i Norden, Baltikum, Ryssland, Ukraina, Vitryssland och Kazakstan.
Vi är tillsammans med vårt systerbolag i Oslo i dag 49 anställda och hanterade under år 2009, 64 000 ton rostfritt stål med en omsättning på 1,5 miljarder SEK.
www.acerinox.com
Innesäljare med potential att bli Utesäljare
Arbetsuppgifter
Som Innesäljare på Acerinox har du daglig kontakt med företagets kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av ordermottagning per telefon, skapa order och planera inköp. Du kommer att ha daglig kontakt med Säljarna ute på fältet, Produktionsplanerarna och Transportavdelningen. Du kommer att ingå i en grupp med fyra personer och för rätt person finns stora möjligheter att bli Säljare inom några år.
Egenskaper
Det är av största vikt att Du är en serviceinriktad person med mycket driv. Du måste trivas med kundkontakter och med att vara ”spindeln i nätet”. Du kommer fungera som en funktion mellan olika avdelningar på företaget och det är viktigt att du kan arbeta med många olika typer av människor. Du är prestigelös, flexibel och positiv!
Kunskap
Du måste tala och skriva flytande svenska och engelska. Om Du har kunskaper i ryska eller spanska är det ett plus. Har Du någon form av teknisk bakgrund är det också meriterande.
Övrigt:
I denna rekrytering samarbetar Acerinox med Student & Workers. Då vi tillämpar löpande urval är det viktigt att Du skickar in Din ansökan snarast. För frågor är Du välkommen att ringa till Anna Nilsson på Student & Workers i Malmö 040-66 55 150
Välkommen med Din ansökan!
Län: Skåne
Anställningstyp:
Tillsvidareanställning
Anställningsgrad:
Heltid
Arbetstider:
Dag
Sista ansökningsdag:
2010-06-30
Tillträde:
Snarast
Arbetsplats/placeringsort:
Malmö
Hemsida: http://www.studentworkers.se/
.......................................................................................
proffessional cleaner with language skills
CHIPCO AB
Publicerad: 2010-06-09, Annons-ID: 1712514
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
We are in need of a new staffmember to our cleaningfirm. We have already a group of great people in our team and we are looking forward to build up our team with a proffessional construction cleaner with language skills.
We regard following languages ; Russian, turkish and uzbek due to a great number of our assigners are speaking these mentioned languages. Your main duty is to lead a team of cleaners, mainly after construction is done and have contact with our assigners in these languages they speak.
We requiare a person ( preferably male because of the hardship of the duty) who has been working with similar kind of work. You need to be serviceminded towards our assigners and not be afraid of heavy duty.
Send us an email (please respect that we don't take any applications via phone) with your CV.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Lön
Fast lön
individuell lönesättning
Ansökan
Vi tar emot ansökan via e-post: mzhakhongir@yahoo.se
Arbetsgivare
CHIPCO AB
Postadress
CHIPCO AB
SURBRUNNSGATAN 11 3 TR
11421 STOCKHOLM
Besöksadress
SURBRUNNSGATAN 11
STOCKHOLM
...........................................................................
Vi söker språkkunniga studenter som vill jobba extra utöver studierna
Placeringsort/Tjänsten annonseras i: Hallands län, Falkenberg
Hallands län, Halmstad
Hallands län, Hylte
Hallands län, Laholm
Manpower Student vänder sig till dig som är aktiv student på något av landets universitet och högskolor. Vi erbjuder extrajobb inom alla områden hos spännande företag i de flesta branscher. Hos oss lägger du grunden för din framtida karriär genom att bygga upp ett attraktivt CV och ett stort kontaktnät samtidigt som du drygar ut studiekassan. Twittrar du? Ta del av Manpower Student jobb genom att bli en Follower av www.twitter.com/Studentjobb.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver din hjälp vid sjukdomar, tillfälliga toppar m.m. Du får chansen att pröva olika uppdrag hos våra kunder, tex reception, växel, service samt allmänna administrativa arbetsuppgifter. Det geografiska området sträcker sig från Laholm till Falkenberg.
Vem är du?
Vi söker dig som vill tjäna lite extra. Du har glatt humör, är ansvarsfull samt väldigt serviceminded. Det är mycket meriterande om du har mycket goda språkkunskaper i tex franska, tyska, ryska samt finska.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och ny erfarenhet på kort tid.
Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Ronnie Källberg via tfn: 035-16 14 40
Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Antal personer : 2
Företag : Manpower Student
Ansökningar till : Ronnie Källberg
Telefon: 035-161441
Fax: 035-161449
Postadress:
Webbplats: www.manpower.se/student
Sista ansökningsdag: Snarast
Publiceringsdatum: 2010-06-09
JobID: 664212
Godkända svarstyper: Ansökan med registrerad CV
......................................................................................
Teamleaders for capacity development programme
MYNDIGHETEN FÖR SAMHÄLLSSKYDD OCH BEREDSKAP (MSB)
Publicerad: 2010-06-10, Annons-ID: 1713103
2 platser
Sista ansökningsdag: 2010-06-20
The Swedish Civil Contingencies Agency (MSB) is looking for experienced team leaders for capacity development programmes. The programmes are carried out in various parts of the world ant the objectives are to strengthen civil protection and disaster management capacities at local, regional and national level.
We are currently preparing for a possible programme in the EU eastern neighbourhood area (ENPI). The activities to be carried out in the framework of this programme will mainly aim to:
improve risk mapping and enhance preparedness and response capacities in the region,
strengthen prevention and preparedness capacities at local, national and regional level,
improve capacities for a coordinated, effective and efficient disaster response,
improve information and awareness of populations regarding risk exposure,
improve the legislative framework in the area of civil protection/disaster management in the partner countries.
This programme is in its planning phase and may start during the autumn of 2010 and will run for approximately 4 years.
Responsibilities
Overall responsibility for management and supervision, of large projects or programmes, including both staff and budget management,
Build and maintain alliances and network among government agencies, NGOs and other programme partners
Liaise and co-ordinate the day to day work with the other project staff, projects and relevant partners
Support all practical aspects of the running of the operation
Responsibility for monitoring of training and competence building of national employees.
Duties include ensuring accurate and complete accounting and that reporting and internal control systems are functioning correctly. You will be expected to perform other duties and bridge other project positions during leave periods as required.
Qualifications
Experience
Applicant must be an excellent communicator and must have proven management and team workskills.
S/he must be culturally sensitive and have an excellent ability to deal with government officials and other stakeholders.
S/he is well experienced in managing large international programmes, minimum 8 years.
Supervising and coordinating all technical aspects of a contract; ensuring good client communication; organizing and overseeing administrative and logistical support.
International experience is necessary as well as knowledge of UN or EU system policies, rules, regulations.The expert should have at least 5-10 years of professional experience of programmes in developing countries or countries in economic transition.
Specific professional experience
The team leader must have extensive experience with capacity development approaches as applied in international development, including the relevance of context, drivers of change and political economy in relation to institutional development. Preferably some of this experience should be in EC-funded economic co-operation projects.
The team leaders should preferably have demonstrated experience in Civil Protection area within the fields below:
A) Prevention and Disaster Risk Reduction
B) Preparedness, contingency planning and exercises
C) Disaster response, response coordination
Education
Masters degree in a relevant area is required for most team leader positions. A relevant combination of academic qualifications and experience may sometimes be accepted in lieu of a master?s degree.
Languages
Applicant must be fluent in written and oral English (knowledge of Russian being a major asset), and must be computer literate.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Lön
Fast lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-06-20
Ange referens: Team Leaders
Vi tar emot ansökan via e-post: camilla.abelson@msbmyndigheten.se
Arbetsgivare
MYNDIGHETEN FÖR SAMHÄLLSSKYDD OCH BEREDSKAP (MSB)
Postadress
MYNDIGHETEN FÖR SAMHÄLLSSKYDD OCH BEREDSKAP (MSB)
BOX 599
10131 STOCKHOLM
SVERIGE
Besöksadress
KUNGSGATAN 53
STOCKHOLM
Telefon och internet
Tel: 0771-240240
...................................................................................
Modersmålslärare i ryska
Placeringsort/Tjänsten annonseras i: Gävleborgs län, Gävle
Arbetsuppgifter
Undervisning i modersmål och studiehandledning.
Du kommer att ingå i ett arbetslag bestående av modersmåls och Sva pedagoger. Undervisningen sker på flera skolor i kommunen.
Viss undervisning kan också förläggas till mottagningsgrupp för nyanlända elever.
Kvalifikationer
Behörig grundskollärare med 60 hp i ryska och 60 hp i Sv a. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och flexibilitet. Goda svenskkunskaper.
Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning, tillträde: 2010-08-10
Information om arbetsgivaren
Gävles 93 000 invånare bor vid havet, strax norr om Stockholm. Vår största kändis är Gävlebocken, men här finns också mindre djur i Furuviksparken. Fler kändisar finns förstås i elitlagen i fotboll och ishockey. Högskolan ligger granne med vackra Boulognerskogen och har 12 000 studenter. Där doftar det ofta rostat kaffe från Gevalia – som faktiskt betyder Gävle på latin. Välkommen ombord!
Inom Barn & Ungdom Gävle är vi engagerade vuxna som arbetar för att ge barn och ungdomar trygghet, inflytande, tillfredsställelse, goda kunskaper och färdigheter inför livet. Vi strävar mot att få en helhetssyn på eleven i ett 0-19 årsperspektiv och därmed också lägga grunden för det livslånga lärandet.
Ansökan
Via Internet
Arbetsgivarens referensnr: BU 50/10
Företag
Gävle kommun, Barn & Ungdom Gävle
Antal personer : 1
Sista ansökningsdag: 2010-06-17
Publiceringsdatum: 2010-06-10
JobID: 664419
....................................................................................
Receptionist till bolag i finansbranschen
För kunds räkning söker vi nu en Receptionist på heltid. Företaget är en internationell kapitalförvaltare med kontor beläget i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer tillsammans med ytterligare en receptionist att innebära ansvar för reception, telefonväxel och konferens.
Arbetsuppgifter som ingår är:
• ta emot externa besökare
• telefonpassning
• bokning och iordningsställande av mötesrum samt ansvar för tillhörande teknisk utrustning
• servering i företagets konferenslokaler
• allmänna kontorsgöromål; så som resebokningar, kopiering och inköp
• hålla rent och snyggt i gemensamma utrymmen som kök, lounge och bibliotek
• vara behjälplig vid koordinering av olika events på företaget
Lämplig bakgrund
Du har gymnasiekompetens samt tidigare erfarenhet av att arbeta i reception, växel och konferens. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, då främst i Excel och Outlook. Att ha förmåga att kunna uttrycka dig i engelska i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande om du har kunskaper i ytterligare ett språk och då främst ryska. Det är även ett plus om du har tidigare erfarenhet från bank, finans eller advokatbyrå.
Du som söker är en serviceinriktad och initiativtagande person som tycker om att bemöta interna och externa kontakter på ett professionellt sätt. Vidare har du ett ordningsamt och strukturerat arbetssätt samt känsla för detaljer. Du har även förmåga att skapa en trivsam miljö utan att glömma helheten.
Övrigt
Ovanstående tjänst är ett konsultuppdrag på sex månader med goda chanser till förlängning . Anmäl ditt intresse snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Om Du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Frida Bjerkman på telefon 08 – 407 55 52.
Län:
Stockholm
Anställningstyp:
Tillsvidareanställning
Anställningsgrad:
Heltid
Arbetstider:
Dag
Sista ansökningsdag:
2010-06-30
Tillträde:
Omgående
Arbetsplats/placeringsort:
Stockholm
Kontaktpersoner:
Frida Bjerkman
tfn: +46 08 407 55 52
Hemsida:
http://www.studentworkers.se
2010-06-11
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar