О, господи! Ну счас посмотрим останется ли кто без работы после такого количества объявлений. Хватит вам уже, ребята отдыхать. Надо браться за работу.:-))
Customer Relations Representative
Main responsibilities:
•Respond to customer requests over the phone;
•Provide customers with product & service information;
•Identify research and provide solutions for customer issues using the related computer system.
Experience and knowledge required:
•University graduated;
•Computer literate with the ability to learn customer service software applications;
•Client orientation is essential, excellent communication and negotiation skills;
•Ability to work flexible hours, including evenings and weekends;
•Fluent in Romanian, Russian and English.
TeliaSonera provides telecommunication services in the Nordic and Baltic countries, the emerging markets of Eurasia, including Russia and Turkey, and in Spain. We are the leading European provider of quality cross-border voice IP and capacity services, provided through our wholly-owned international carrier network. In 2008, TeliaSonera's net sales amounted to SEK 104 billion, and at the end of December 2008 the total number of subscriptions was 135 million in 20 countries. Read more at www.teliasonera.com
Location
Chisinau
Job type
Permanent
Application deadline
ASAP
Send application
..................................................................
Modersmålsanalytiker
Verified AB
Publicerad: 2010-05-10, Annons-ID: 0010-116889
Solna (Kommuninformation), 10 platser
Verified är Europas största bolag inom språkanalyser och utför språkanalyser av olika slag för myndigheter inom asyl- och polisväsendet. Företaget grundades 2005 och har sitt läge i Solna. Syftet med analyserna är att vara ett stöd i asylutredningarna för att hjälpa myndigheter att utreda personers bakgrund. Vid varje uppdrag anlitas en språkanalytiker som har en viss språk- och områdeskompetens inom sitt hemland. Den modersmålstalande analytikern arbetar alltid tillsammans med en av Verifieds lingvister.
Just nu söker vi språkanalytiker med kompetens inom :
Armenien Kurmanji (kurdiska)
Azerbajdzjan Armeniska
Gambia Fula Mandinka
Gazaremsan Arabiska
Ghana Akan
Kazakstan Kazakiska Uiguriska
Kuwait Arabiska
Libyen Arabiska
Sudan Arabiska
Syrien Assyriska (keldani) Armeniska
Tadzjikistan Tadzjikiska Ryska
Uzbekistan Uiguriska
Väst Sahara Arabiska Hassania
Kvalifikationer:
För att kunna arbeta som språkanalytiker ser vi gärna att den sökande:
- har utbildning från högskola/universitet, gärna i ett språkvetenskapligt ämne eller fördjupningsstudier i aktuellt språk, alternativt har dokumenterad erfarenhet inom liknande arbete;
- har förmåga att identifiera olika dialekter av sitt modersmål;
- har mycket bra kännedom om och erfarenhet av sociala, politiska och kulturella realiteter i sitt hemland;
- har god förmåga att uttrycka sig på svenska eller engelska då det är nödvändigt för att kunna utföra arbetet på bästa sätt;
- har datorvana.
Permanent uppehållstillstånd i Sverige är ett krav. Erfarenhet av tolkning är meriterande. Vi värderar punktlighet, ordningsamhet och pålitlighet högt hos våra analytiker.
Arbetet sker på konsultbasis vilket innebär varierande arbetstider. Möjlighet till tillsvidareanställning finns.
Skicka ett personligt brev samt ditt cv till gunilla.rosengren@arbetsformedlingen.se.
Sista ansökningsdag 20100517
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
Visstid
Tillträde
omgående
Lön
Kunsultbasis
Ansökan
ansökan skickas via mail till gunilla.rosengren@arbetsformedlingen.se
Kontaktpersoner
Roderick Martin 08-51067480
ord Nador Björn Lizska
suppl Anna Jormin
Arbetsgivare
Verified AB
Postadress
Verified AB
17154 SOLNA
Besöksadress
Vretenvägen 9
Telefon och internet
Tel: 08-5787122
E-post: info@verified.se
..................................................................
Assisterande HSE Advisor
Proffice Life Science AB
Publicerad: 2010-05-10, Annons-ID: 5328485
Nynäshamn (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-05-30
Proffice Life Science är den nordiska specialisten på bemanning inom Biotech och Chemtech som kan säkerställa rätt specialister från hela Europa med Norden som marknad.
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
För kunds räkning söker vi nu en assisterande HSE advisor till ett team som arbetar mot de regionala organisationerna i Skandinavien och Östeuropa. Du kommer att assistera våra befintliga HSE advisors och på sikt driva hela ärenden självständigt. Arbetsuppgifterna kommer att inkludera bedömning av råvaror, bedömning och klassificering av färdiga produkter, produktion av säkerhetsdatablad (MSDS) på olika språk, produktregistrering, intern och extern kommunikation med kunder samt intern och extern rådgivning.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom kemi med inriktning inom miljö och toxikologi. Mycket goda kunskaper i Reach, den svenska lagstiftningen, KIFS, CLP, ADR samt god kännedom om lagstiftningen i Nordamerika och Asien är ett krav. Du bör ha tidigare erfarenhet av CHESS (Bureau Veritas), SAP R3 och av produktregistreringsverktyg Europeiska kemikaliemyndigheter. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna, kunskaper inom norska, danska, polska, finska, ryska eller tyska starkt meriterande.
Som person är du noggrann, lyhörd och uthållig, du arbetar på ett strukturerat sätt och brinner för de etiska frågorna inom området kemikaliebedömning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå t.o.m augusti, med möjlighet till förlängning.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Urval och intervjuer sker löpande. Ansök snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varaktighet/Arbetstid
Visstid
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-30
Ansökan via extern webbplats
Kontaktpersoner
Kaczanowska, Magdalena
......................................................................
Rotfruktsförädlare
RYFTES GRÖNSAKER AB
Publicerad: 2010-05-10, Annons-ID: 1693391
Gotland (Kommuninformation), 5 platser
Sista ansökningsdag: 2010-05-28
Minst ett års erfarenhet av arbete inom grönsaksindustrin.
Språkkrav engelska och ryska, svenska ett plus.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Lön
Rörlig lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-28
Ange referens: ryftes2010051001
Vi tar emot ansökan via e-post: erika@ryftes.se
Arbetsgivare
RYFTES GRÖNSAKER AB
Postadress
RYFTES GRÖNSAKER AB
FOLE STORA RYFTES
62175 VISBY
Besöksadress
FOLE STORA RYFTES
FOLE
Telefon och internet
Tel: 0498-36060
Fax: 0498-36187
E-post: info@ryftes.se
.....................................................................
Dokumentcontroller till Visby.
Sida
Publicerad: 2010-05-07, Annons-ID: 0010-115264
Gotland (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-05-17
Verksamhetsbeskrivning
Regeringen fattade 2004 beslut om omlokalisering av 30 årsarbetstillfällen av befintlig verksamhet vid Sida i Stockholm till Gotland. Omlokaliseringen avslutades i juni 2008. Den verksamhet som omlokaliserats är löne- och ekonomiadministration med uppbyggnad av elektronisk fakturahantering, samt Sidas elektroniska förvaltning, arkiv- och dokumentfunktion.
Detta administrativa team som benämns DAR (dokument, administration och resurs), ansvarar även för administrativt närstöd till Sidas personal på Gotland. Team DAR tillhör avdelningen för IT och intern service (ITS) vid Sidas huvudkontor i Stockholm. Inom avdelningen ingår ytterligare tre team, ett team för stöd och service och två IT-team. Avdelningen har ca 70 medarbetare.
Sidas arbetsspråk är svenska och engelska men även ett antal andra språk förekommer, främst spanska och franska.
Sida genomförde under hösten 2008 en omorganisation. Under 2010-2011 pågår ett fortsatt omfattande förändringsarbete. Under samma tid pågår ett arbete på Sida med att byta IT-plattform inkluderat verksamhetsledningssystem.
Arbetsuppgifter
Dokumentcontrollern:
. tar emot inskannade brev, handlingar och mail
. klassificerar, bedömer och registrerar handlingar in i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystemet
. kvalitetssäkrar grunduppgifter/metadata i Sidas dokumenthanteringssystem E-doc
. stödjer handläggare i dokument- och arkivfrågor
. ansvarar för myndighetsbrevlådan, d v s inkomna mail från allmänheten
. ansvarar för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk inom området
. ingår i den arbetsgrupp som leder, styr och utvecklar Sidas dokumenthanteringsinstruktion
I arbetsuppgifterna ingår även att vid behov kunna:
. gå in och ta rollen som Secondline support, vilket innebär att man besvarar och dokumenterar frågor angående dokument-, ärende- och arkivhantering, som inte kan besvaras av Sidas centrala Helpdesk
. ankomststämpla, preparera och skanna inkomna dokument
. utbilda Sidas personal i dokumenthanteringssystemet E-doc
. ta emot och hantera kurirpost
. hantera interna och externa förfrågningar avseende dokument
. delta i systemförvaltningsarbetet
Utbildning/Erfarenhet
Förutom nedanstående kvalifikationskrav hänvisas till Sidas medarbetarpolicy på http://www.sida.se/.
Utbildning
. Minst 3-årig gymnasieutbildning
Kompetens och arbetslivserfarenhet
. Registratorsutbildning eller motsvarande kunskaper inhämtade genom erfarenhet
. Stor noggrannhet och hög serviceambition
. Goda kunskaper om offentlighetsprincipen, sekretesslagen, arkivlagen och personuppgiftslagen
. Goda kunskaper i svenska och engelska
. Goda IT-kunskaper
. Goda arkivkunskaper
. God förmåga att driva och slutföra arbetsuppgifter
. Läsa och förstå franska
. God förmåga att lära in lagar, regler och processer inom dokumenthantering
. Mycket god förmåga att tillämpa/utveckla arbetssätt och metoder
. inom dokumentadministrativa området
. God förmåga att rationalisera inom sitt arbetsområde och att ta till sig förändringar
. Mycket god förmåga till samarbete och kommunikation
Meriter
. Stor erfarenhet från arbete som dokumentcontroller
. Goda kunskaper om Sidas organisation, uppdrag och verksamhetssystem
. Goda kunskaper i skanningssystemet TeleForm
. Goda kunskaper i dokumenthanteringssystemet E-doc
. Akademisk registratorsutbildning
. Läsa och förstå ryska
. Läsa och förstå spanska
Övrigt
Befattningen är säkerhetsklassad vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs.
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
Tillträde
Snarast.
Lön
Fast lön
Lön efter överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-17
Gör din ansökan under Lediga jobb på Sidas hemsida, www.sida.se
Ange referens: Vid kontakt ange ref. 12/10.
Kontaktpersoner
Ansv HR-strateg Anders Görlinge 08-698 52 69, Fredrik Thurell. tfn 08-698 51 59
Mikael Andersson , tfn 08-698 57 10
Björn Strömberg, tfn 08-, tfn 08-698 54 82
Fackliga kontaktpersoner
Saco Sida kontaktperson: Ted Wallin, tfn 08-698 54 82.
ST inom Sida (kontaktperson: Karin Afli, tfn 08-698 40 28.
Arbetsgivare
Sida
Postadress
Sida
10525 STOCKHOLM
Besöksadress
Valhallavägen 199
Telefon och internet
Tel: 08-6985000
Fax: 08-6985465
................................................................................................
Fordonstekniker/Bilmekaniker
Hallunda Biltvätt
Publicerad: 2010-05-07, Annons-ID: 0010-115702
Botkyrka (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-05-29
Vi söker en bilmekaniker som kan jobba med de flesta bilmärken och vi ser gärna att du behärskar det Ryska språket.
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Lön
Fast lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-29
Kontaktpersoner
Yama Nabizada = 076-3403377
Vahid = 0704351018
Arbetsgivare
Hallunda Biltvätt
Postadress
Hallunda Biltvätt
Hallunda Centrum
14565 NORSBORG
Besöksadress
Hallunda Centrum
....................................................................................
Butiksbiträde till souvenirbutik i Gamla stan
Alka Design AB
Publicerad: 2010-05-07, Annons-ID: 0010-115090
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-05-12
Vi söker butiksbiträde som klarar allt arbete som ingår i butiksarbete. Du ska klara av att arbeta under stress och vara snabb i tanken och handling. Ha stor social kompetens och vilja möta människor med stort leende. Önskvärda språkkunskaper förutom svenska och engelska är ryska, spanska, franska och tyska.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid
Minst 5 timmar per dag under tidsperiod 3-5 månader
Lön
Fast lön
Lön enligt avtal.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-12
Ange referens: "Souvenir Gamla stan"
Vi tar emot ansökan via e-post: alka@hotmail.se
Kontaktpersoner
Roland Ullmark
Telefon och internet
Tel: 08-53172645
Arbetsgivare
Alka Design AB
Postadress
Alka Design AB
Inteckningsväg 24
12931 HÄGERSTEN
.....................................................................
Försäljningschef
NetSL AB
Publicerad: 2010-05-06, Annons-ID: 0010-113677
Luleå (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-05-17
NetSL AB
Vi söker en försäljningschef för den Ryska marknaden.
Företagsbeskrivning
NetSL AB är ett dotterbolag till NetSL i Ryssland, vi marknadsför främst konsulttjänster inom byggsektorn och byggnadsmaterial då främst limträkonstruktioner såsom ishallar, sporthallar med tillhörande produkter. Vi arbetar idag enbart på den ryska marknaden.
Våra kunder är statliga och federala organisationen samt stora ryska företag.
Arbetsuppgifter
Som försäljningschef för Ryssland kommer du bland annat att självständigt bearbeta och driva försäljningen. Du kommer även att ha resultatansvar för att nå budget. Vidare kommer du att ansvara för personal.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du har en utbildning motsvarande svensk gymnasiekompetens samt några års erfarenhet av försäljnings inom vårt verksamhetsområde.
Du har goda kunskaper i Officepaketet
Dina kunskaper i ryska och engelska måste vara mycket goda, i såväl tal som skrift.
Krav:
Kunna periodvis vistas i Ryssland.
Kunna snabbt kunna får tillträde till regioner som är mer eller mindre stängda för utlänningar.
Körkort behörighet B.
Kunskap om Rysk offentlig upphandling.
Som person är du självständig, resultatinriktad och har initiativförmåga. Ytterligare är du en öppen och kommunikativ person med god förhandlingsvana.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla NetSLs ryska verksamhet. Vi sätter service och kvalitet i fokus och därför kommer vi att fästa stor vikt vid din personlighet, för att du ska verka som god ambassadör för företaget. Vi förväntar oss att du brinner för försäljning, har glimten i ögat och kan föra med dig både entusiasm och engagemang in i företaget.
Körkort
B
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Lön
Fast lön
månadslön enligt ök
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-17
ansökningar och kontakt endast via e-post
Vi tar emot ansökan via e-post: w.makitalo@gmail.com
Kontaktpersoner
Pavel Sajkov 0920-440080
Fackliga kontaktpersoner
SIF
Arbetsgivare
NetSL AB
Postadress
NetSL AB
97442 LULEÅ
Besöksadress
Kronan A 3 B
Telefon och internet
Tel: 0920-440080
...................................................................
Sales Associate (Entry Level) - Translations.com
Translations.com
Sales Associate (Entry Level) - Stockholm
TransPerfect is a dynamic family of companies that provides a full array of language-solution services in over 100 languages to multinationals worldwide. These services include translation, interpretation, transcription, multilingual typesetting/graphic services, staffing solutions, website globalization, software localization, subtitling/voice-overs, HR/diversity consulting, multicultural marketing, document management, and litigation support. Through its 57 offices on 4 continents, TransPerfect successfully links its various divisions together so clients can rely on a 'one-stop shop' for all of their global communications needs. With a network of over 4,000 linguists and subject-area specialists, TransPerfect is one of only a handful of translation companies to be ISO 9001:2000 certified.
Position Summary:
The position of Sales Associate at the Translations.com division is responsible for developing new business relationships and serving as the first level of support to existing clients.
Position responsibilities:
· Develop an effective understanding of the capability, benefits and competitive advantages of Translations.com's services
· Identify prospective customers and individual organizations to focus on sales activities
· Develop new client relationships via cold calling, the Internet, and trade shows
· In coordination with Sales Management, identify, quality, develop and close sales opportunities
· Promote and educate clients regarding Translations.com's services
· Provide customer support and manage client expectations in liaison with the Production Management Team
· Manage and control pricing and contractual issues by developing a thorough understanding of company procedures
· Take an active role in learning about each client's industry, business needs and company culture to identify new business opportunities and provide a high level of service
· Perform other special projects or duties when required
Essential skills and experience required:
· Minimum Bachelors degree or its equivalent (kandidatexamen)
· Superior written and spoken communication skills in English and another Nordic or Baltic language, or Russian
· Previous working experience in a high tech environment
· Familiarity and ability to communicate issues related to web technologies, desktop publishing software, database and network environments, etc.
· Good analytical skills needed to project revenues, monitor budgets and other necessary calculations
· Proficiency in Microsoft Office (Word, Excel, Outlook)
· Willingness to travel to offsite client or sales meetings in the Nordics, Europe and USA
· Most importantly, the ideal candidate must demonstrate ability to: multitask in a fast-paced environment, work well with people from a variety of different backgrounds and cultures, build relationships with clients and co-workers, work as part of a team, take active measures to solve problems and commit to a high level of service
Valued but not required skills and experience:
· Experience in a localization related field
· Mother tongue or fluent in: Danish, Finnish, Norwegian, Estonian, Latvian, Lithuanian, or Russian.
TransPerfect is an equal opportunity employer.
If you think you have what it takes to succeed in a dynamic, fast-paced environment, please apply!
Only written EMAIL questions and applications with CV, in English, will be considered.
Please do NOT call, unless you have been contacted by Translations.com.
Arbetstid/Varaktighet
Inledande 6 månaders provanställning.
Lön
Initialt fast månadslön med låg provision. Efter befordran, grundlön och branschens högsta provision.
Kontaktpersoner
Johan Höök
2010-05-11
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar