Assisterande HSE Advisor
Proffice Life Science AB
Publicerad: 2010-04-22, Annons-ID: 5323136
Proffice Life Science är den nordiska specialisten på bemanning inom Biotech och Chemtech som kan säkerställa rätt specialister från hela Europa med Norden som marknad.
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
För kunds räkning söker vi nu en assisterande HSE advisor till ett team som arbetar mot de regionala organisationerna i Skandinavien och Östeuropa. Du kommer att assistera våra befintliga HSE advisors och på sikt driva hela ärenden självständigt. Arbetsuppgifterna kommer att inkludera bedömning av råvaror, bedömning och klassificering av färdiga produkter, produktion av säkerhetsdatablad (MSDS) på olika språk, produktregistrering, intern och extern kommunikation med kunder samt intern och extern rådgivning.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom kemi med inriktning inom miljö och toxikologi. Mycket goda kunskaper i Reach, den svenska lagstiftningen, KIFS, CLP, ADR samt god kännedom om lagstiftningen i Nordamerika och Asien är ett krav. Du bör ha tidigare erfarenhet av CHESS (Bureau Veritas), SAP R3 och av produktregistreringsverktyg Europeiska kemikaliemyndigheter. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna, kunskaper inom norska, danska, polska, finska, ryska eller tyska starkt meriterande.
Som person är du noggrann, lyhörd och uthållig, du arbetar på ett strukturerat sätt och brinner för de etiska frågorna inom området kemikaliebedömning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå t.o.m augusti, med möjlighet till förlängning. Vid frågor kontakta Viktoria Bentinger på 08-553 417 62 eller Magdalena Kaczanowska på 08-410 340 35. Välkommen med din ansökan!
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Urval och intervjuer sker löpande. Ansök snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
För kunds räkning söker vi nu en assisterande HSE advisor till ett team som arbetar mot de regionala organisationerna i Skandinavien och Östeuropa. Du kommer att assistera våra befintliga HSE advisors och på sikt driva hela ärenden självständigt. Arbetsuppgifterna kommer att inkludera bedömning av råvaror, bedömning och klassificering av färdiga produkter, produktion av säkerhetsdatablad (MSDS) på olika språk, produktregistrering, intern och extern kommunikation med kunder samt intern och extern rådgivning.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom kemi med inriktning inom miljö och toxikologi. Mycket goda kunskaper i Reach, den svenska lagstiftningen, KIFS, CLP, ADR samt god kännedom om lagstiftningen i Nordamerika och Asien är ett krav. Du bör ha tidigare erfarenhet av CHESS (Bureau Veritas), SAP R3 och av produktregistreringsverktyg Europeiska kemikaliemyndigheter. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna, kunskaper inom norska, danska, polska, finska, ryska eller tyska starkt meriterande.
Som person är du noggrann, lyhörd och uthållig, du arbetar på ett strukturerat sätt och brinner för de etiska frågorna inom området kemikaliebedömning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå t.o.m augusti, med möjlighet till förlängning. Vid frågor kontakta Viktoria Bentinger på 08-553 417 62 eller Magdalena Kaczanowska på 08-410 340 35. Välkommen med din ansökan!
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Urval och intervjuer sker löpande. Ansök snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varaktighet/Arbetstid
Visstid
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-02Ansökan via extern webbplats
Kontaktpersoner
Kaczanowska, MagdalenaArbetsgivare
Proffice Life Science AB....................................................
Mötesbokare till värdepappersbolag
DMA DIRECT AKTIEBOLAG
Publicerad: 2010-04-23, Annons-ID: 1683779
Mötesbokare till värdepappersbolag
Information om uppdraget
DMA Direct söker dig som är intresserad av försäljning och vill arbeta i en utåtriktad roll inom finansbranschen.
Beskrivning av företaget
DMA Direct är en svensk aktiemäklarfirma som erbjuder elektronisk direkt marknadsåtkomst (s.k. DMA) till europeiska och amerikanska börser och med Ryssland som specialitet. Bolagets kunder är framförallt banker, fondbolag och andra aktiemäklarfirmor i Europa och USA som behöver kunna handla direkt mot olika börser på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. För ytterligare information se www.dmadirect.se
Som ett svar på ökad efterfrågan utav våra tjänster söker vi nu en mötesbokare till vårt kontor i Stockholm.
Arbetsuppgifter
I rollen som mötesbokare kommer du att kontakta banker, fondbolag, trading-firmor och aktiemäklare i Europa och USA för att erbjuda dem att handla på ff.a. de ryska börserna men även andra europeiska och amerikanska marknader. Arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av att:
Genom telefonsamtal boka möten med nya kunder
Framtagande och undersökning av nya potentiella kunder
Framtagande av säljmateriel
Du kommer att få en grundlig utbildning i börshandel och relevant säljutbildning innan du påbörjar mötesbokandet.
Vem vi söker
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och då företaget är i en expansiv fas är det viktigt att du har ett driv och en vilja att utvecklas. Som person är du kreativ och initiativtagande. Du är energisk, duktig på att påverka och övertyga samt relationsskapande. Säljerfarenhet, erfarenhet av finansbranschen och akademisk examen är meriterade.
Som anställd på DMA Direct erbjuds du en möjlighet att lära dig hela kedjan gällande börshandel och därmed få en bred inblick i finansbranschen. Du erbjuds en flexibel tjänst med goda lönevillkor. Du kommer att rapportera till försäljningschefen.
Språkkunskaper: Att utrycka sig väl i tal och skrift (svenska och engelska) är ett krav.
Start: Enligt överenskommelse, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid/tillsvidare.
Plats: Stockholm, centralt.
Lön: Fast + Rörlig.
Sista ansökningsdatum: 2010-05-24
Skicka in Din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Ansökan skickas till:
sales@dmadirect.se
För ytterligare frågor kring tjänsten kontakta:
Mattis Spansk - Sales Manager - 08-402 29 95
Information om uppdraget
DMA Direct söker dig som är intresserad av försäljning och vill arbeta i en utåtriktad roll inom finansbranschen.
Beskrivning av företaget
DMA Direct är en svensk aktiemäklarfirma som erbjuder elektronisk direkt marknadsåtkomst (s.k. DMA) till europeiska och amerikanska börser och med Ryssland som specialitet. Bolagets kunder är framförallt banker, fondbolag och andra aktiemäklarfirmor i Europa och USA som behöver kunna handla direkt mot olika börser på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. För ytterligare information se www.dmadirect.se
Som ett svar på ökad efterfrågan utav våra tjänster söker vi nu en mötesbokare till vårt kontor i Stockholm.
Arbetsuppgifter
I rollen som mötesbokare kommer du att kontakta banker, fondbolag, trading-firmor och aktiemäklare i Europa och USA för att erbjuda dem att handla på ff.a. de ryska börserna men även andra europeiska och amerikanska marknader. Arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av att:
Genom telefonsamtal boka möten med nya kunder
Framtagande och undersökning av nya potentiella kunder
Framtagande av säljmateriel
Du kommer att få en grundlig utbildning i börshandel och relevant säljutbildning innan du påbörjar mötesbokandet.
Vem vi söker
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och då företaget är i en expansiv fas är det viktigt att du har ett driv och en vilja att utvecklas. Som person är du kreativ och initiativtagande. Du är energisk, duktig på att påverka och övertyga samt relationsskapande. Säljerfarenhet, erfarenhet av finansbranschen och akademisk examen är meriterade.
Som anställd på DMA Direct erbjuds du en möjlighet att lära dig hela kedjan gällande börshandel och därmed få en bred inblick i finansbranschen. Du erbjuds en flexibel tjänst med goda lönevillkor. Du kommer att rapportera till försäljningschefen.
Språkkunskaper: Att utrycka sig väl i tal och skrift (svenska och engelska) är ett krav.
Start: Enligt överenskommelse, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid/tillsvidare.
Plats: Stockholm, centralt.
Lön: Fast + Rörlig.
Sista ansökningsdatum: 2010-05-24
Skicka in Din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Ansökan skickas till:
sales@dmadirect.se
För ytterligare frågor kring tjänsten kontakta:
Mattis Spansk - Sales Manager - 08-402 29 95
Varaktighet/Arbetstid
TillsvidareHeltid
6 månaders provanställning tillämpas
Lön
Fast lön + rörlig lönAnsökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-24Skicka in Din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsätta
Vi tar emot ansökan via e-post: sales@dmadirect.se
Arbetsgivare
DMA DIRECT AKTIEBOLAG
Postadress
DMA DIRECT AKTIEBOLAGSVEAVÄGEN 31
11134 STOCKHOLM
Besöksadress
SVEAVÄGEN 31STOCKHOLM
Hitta på karta (öppnas i nytt fönster)
Telefon och internet
Tel: 084022995E-post: mattis.spansk@dmadirect.se
..................................................................
Projektkoordinator till EU-projekt - Två museer
Nacka kommun
Publicerad: 2010-04-25, Annons-ID: 5323646
Nacka kommun är en attraktiv kommun med stora grönområden, insjöar, kust och skärgård. Nacka är en expansiv kommun som prövar nya idéer inom många verksamhetsområden. Nacka kommun kännetecknas av kundval med mångfald och valfrihet. Ett stort projekt startar nu upp vars uppgift är att etablera två museer i. Fisksätra Museum är ett berättelsebaserat museum med fokus på det samtida kulturarvet samt Historiskt center om Slaget vid Stäket baserat på Baggensstäkets historia med fokus på slaget mellan ryska och svenska trupper år 1719. Etableringen ska göras i enlighet med beslutad plan av kommunstyrelsen och finansieras av EU:s Regionalfond. Projektet ska bidra till att stärka platsens attraktivitet och kulturlivet på ett långsiktigt hållbart sätt.
ARBETSUPPGIFTER
Projektkoordinator till EU-projekt - Två museer i Fisksätra
Vi söker dig som vill vara med och ha en central roll som projektkoordinator i ett spännande EU-projekt - Två museer i Fisksätra.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att svara för all kommunikation inom projektet samt koordinera delar av projektets administration.
Du kommer att vara en viktig samarbetspartner till projektledaren, som har det övergripande ansvaret för projektet.
Ditt mål blir att bygga upp en struktur för kommunikation som på ett tydligt sätt stödjer utvecklingen av verksamheterna.
I dina arbetsuppgifter ingår bl a att samordna all kommunikation mellan projektets interna och externa aktörer, såsom exempelvis museiinstitutioner, turistnäring, högskolor och universitet.
Du har även en viktig informationsroll, i vilken det exempelvis ingår att sköta uppdateringar av web, informationssida, svara på frågor från allmänhet, media, tidningar, radio
e t c.
De administrativa arbetsuppgifterna kommer att utgöra en stor del av tjänsten. Du svarar även för att säkerställa att vi förhåller oss till de gällande EU-direktiven, att skapa en effektiv mötesstruktur, att vara kreativ kring nya kommunikationsvägar samt att rapportera om och marknadsföra projektet till politiker och övriga intressenter.
Du erbjuds ett arbete med många kontakter i en utvecklingsorienterad miljö!
KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen med inriktning kommunikation/information, kulturadministration eller motsvarande utbildning. Vi ställer höga krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt även uttrycker dig obehindrat på engelska.
Det krävs att du har erfarenhet av att ha arbetat i projektform med uppföljning som en viktig del. Du är van att kommunicera med många olika målgrupper och du har tidigare erfarenhet av en koordinerande roll. Du har även erfarenhet från en administrativ roll där uppgiften att ge service till andra har ingått.
Det är meriterande med erfarenhet från en politiskt styrd organisation samt med erfarenhet av kulturadministration. Du är van användare av MS Office.
Vi tror att du är strukturerad och självgående i ditt arbete med god samarbetsförmåga och ett gott omdöme.
Som person är du driven, kreativ och prestigelös samt har lätt för att skapa förtroende. Du har respekt för människors olikheter och ett intresse för omvärldsfrågor. Har du dessutom lite entreprenörsanda och tillgång till humor så tror vi att du kommer att trivas extra bra hos oss.
Det krävs att du har erfarenhet av att ha arbetat i projektform med upp uppföljning som en viktig del. Du är van att kommunicera med många olika målgrupper och du har tidigare erfarenhet av en koordinerande roll. Du har även tidigare erfarenhet från en administrativ roll där uppgiften att ge service till andra har ingått.
Det är meriterande med erfarenhet från en politiskt styrd organisation samt med erfarenhet av kulturadministration. Du är van användare av MS Office.
ARBETSUPPGIFTER
Projektkoordinator till EU-projekt - Två museer i Fisksätra
Vi söker dig som vill vara med och ha en central roll som projektkoordinator i ett spännande EU-projekt - Två museer i Fisksätra.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att svara för all kommunikation inom projektet samt koordinera delar av projektets administration.
Du kommer att vara en viktig samarbetspartner till projektledaren, som har det övergripande ansvaret för projektet.
Ditt mål blir att bygga upp en struktur för kommunikation som på ett tydligt sätt stödjer utvecklingen av verksamheterna.
I dina arbetsuppgifter ingår bl a att samordna all kommunikation mellan projektets interna och externa aktörer, såsom exempelvis museiinstitutioner, turistnäring, högskolor och universitet.
Du har även en viktig informationsroll, i vilken det exempelvis ingår att sköta uppdateringar av web, informationssida, svara på frågor från allmänhet, media, tidningar, radio
e t c.
De administrativa arbetsuppgifterna kommer att utgöra en stor del av tjänsten. Du svarar även för att säkerställa att vi förhåller oss till de gällande EU-direktiven, att skapa en effektiv mötesstruktur, att vara kreativ kring nya kommunikationsvägar samt att rapportera om och marknadsföra projektet till politiker och övriga intressenter.
Du erbjuds ett arbete med många kontakter i en utvecklingsorienterad miljö!
KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen med inriktning kommunikation/information, kulturadministration eller motsvarande utbildning. Vi ställer höga krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt även uttrycker dig obehindrat på engelska.
Det krävs att du har erfarenhet av att ha arbetat i projektform med uppföljning som en viktig del. Du är van att kommunicera med många olika målgrupper och du har tidigare erfarenhet av en koordinerande roll. Du har även erfarenhet från en administrativ roll där uppgiften att ge service till andra har ingått.
Det är meriterande med erfarenhet från en politiskt styrd organisation samt med erfarenhet av kulturadministration. Du är van användare av MS Office.
Vi tror att du är strukturerad och självgående i ditt arbete med god samarbetsförmåga och ett gott omdöme.
Som person är du driven, kreativ och prestigelös samt har lätt för att skapa förtroende. Du har respekt för människors olikheter och ett intresse för omvärldsfrågor. Har du dessutom lite entreprenörsanda och tillgång till humor så tror vi att du kommer att trivas extra bra hos oss.
Det krävs att du har erfarenhet av att ha arbetat i projektform med upp uppföljning som en viktig del. Du är van att kommunicera med många olika målgrupper och du har tidigare erfarenhet av en koordinerande roll. Du har även tidigare erfarenhet från en administrativ roll där uppgiften att ge service till andra har ingått.
Det är meriterande med erfarenhet från en politiskt styrd organisation samt med erfarenhet av kulturadministration. Du är van användare av MS Office.
Varaktighet/Arbetstid
Deltid. 50% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2010-06-01 snarast, upphör: 2012-12-31
Lön
Månadslön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-05-09Arbetsplatsen
Nacka kommun – en arbetsgivare på nära håll
Med mycket bra bussförbindelser från Slussen och utmärkta cykelvägar. Nacka kommun finns i stadshuset vid Nacka Forum.
Vi erbjuder
Vi har flextid och erbjuder möjlighet till subventionerad friskvård samt tillgång till Falck Healthcare. Vi tillämpar individuell lönesättning samt ger möjlighet till extra ledighet via växling av semesterersättning. Vi är en utvecklingsinriktad organisation som värderar öppenhet och mångfald högt.
Ange referens: A121474 - Kopia (1)
Ansökan via extern webbplats
Kontaktpersoner
Hélene Burmeister, 08-718 77 19Fackliga kontaktpersoner
Brittis Lannerfors, 08-718 92 52Tedros Asmelash, 08-718 89 71
Arbetsgivare
Nacka kommun
Postadress
Nacka kommunGranitvägen 15
13181 NACKA
.......................................................
lastbilchaufför
ANGELOV, ANGEL IVANOV
Publicerad: 2010-04-26, Annons-ID: 1684104
Litet byggföretag söker en duktig och flexibel lastbilchaufför. Du skall kunna arbeta under helg dagar vid behov. Hög självständighet och ansvar samt bra samarbetsförmåga. Du skall behärska flera språk, mycket gärna bulgariska eller ryska.
Ni är välkomna med era CV och personliga brev endast via mail.
Ni är välkomna med era CV och personliga brev endast via mail.
Körkort
B, CVaraktighet/Arbetstid
TillsvidareHeltid/Deltid
Lön
Fast lönAnsökan
Vi tar emot ansökan via e-post: angelo.angelov1@gmail.com
Arbetsgivare
ANGELOV, ANGEL IVANOV
Postadress
ANGELOV, ANGEL IVANOVGAMLA STOCKHOLMSVÄGEN 229 A
14132 HUDDINGE
Besöksadress
GAMLA STOCKHOLMSVÄGEN 229 AHUDDINGE
Telefon och internet
E-post: angelo.angelov1@gmail.com..................................................................
KROKIMODELL
Atelier Stockholm Academy of Realist Art HB
Publicerad: 2010-04-26, Annons-ID: 0010-100440
EXTRAJOBB SOM KROKIMODELL
Atelier Stockholm - The Swedish Academy of Realist Art grundades 2006 och erbjuder en gedigen utbildning i realistisk och kreativ teckning och måleri. Utbildningen är utarbetad för att få fram konstnärer som kan skapa personlig samtidskonst med samma kunskap, skicklighet och skönhet som många av de tidigare mästarna hade. Kursplanen har utarbetats efter de bästa och mest effektiva traditionella metoder och tekniker som bland annat använts under renässansen, vid 1700- och 1800-talets europeiska konstakademier och som ännu används vid den ryska konstakademien. Se gärna skolans hemsida för mer information.
Vi söker nu krokimodeller, inget krav på tidigare erfarenhet. Sökande måste vara över 18 år. Gärna rödhårig kvinna, men inget krav. OBS! Posen är avklädd, dvs. helt utan kläder.
OBS! Du måste kunna vara modell alla dagarna - sök inte jobbet om du inte kan varje morgon under denna period.
Arbetstid: 5 dagar i veckan kl 9:00-12:00
Datum: 26 april - 26 maj 2010. Med undantag 13-14/maj
Lön: 100 kr/timme
Sista ansökningsdag: snarast
Kontaktperson: Sanna Tomac Szameit
Bifoga namn, adress, telefonnummer, ålder och ett porträttfotografi och en kort text om varför du tror du skulle passa bra som konstmodell. Ansökningar som inte inkluderar denna information besvaras ej. Var vänlig och skicka informationen i vanlig e-mail text med bifogat foto.
Beskriv också om du har tatueringar och hur stora och var de sitter.
Atelier Stockholm - The Swedish Academy of Realist Art grundades 2006 och erbjuder en gedigen utbildning i realistisk och kreativ teckning och måleri. Utbildningen är utarbetad för att få fram konstnärer som kan skapa personlig samtidskonst med samma kunskap, skicklighet och skönhet som många av de tidigare mästarna hade. Kursplanen har utarbetats efter de bästa och mest effektiva traditionella metoder och tekniker som bland annat använts under renässansen, vid 1700- och 1800-talets europeiska konstakademier och som ännu används vid den ryska konstakademien. Se gärna skolans hemsida för mer information.
Vi söker nu krokimodeller, inget krav på tidigare erfarenhet. Sökande måste vara över 18 år. Gärna rödhårig kvinna, men inget krav. OBS! Posen är avklädd, dvs. helt utan kläder.
OBS! Du måste kunna vara modell alla dagarna - sök inte jobbet om du inte kan varje morgon under denna period.
Arbetstid: 5 dagar i veckan kl 9:00-12:00
Datum: 26 april - 26 maj 2010. Med undantag 13-14/maj
Lön: 100 kr/timme
Sista ansökningsdag: snarast
Kontaktperson: Sanna Tomac Szameit
Bifoga namn, adress, telefonnummer, ålder och ett porträttfotografi och en kort text om varför du tror du skulle passa bra som konstmodell. Ansökningar som inte inkluderar denna information besvaras ej. Var vänlig och skicka informationen i vanlig e-mail text med bifogat foto.
Beskriv också om du har tatueringar och hur stora och var de sitter.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längreDeltid
Timlön
Tillträde
SnarastAnsökan
Endast via -mail
Ange referens: "Modell"
Vi tar emot ansökan via e-post: info@atelierstockholm.se
Kontaktpersoner
Sanna TomacArbetsgivare
Atelier Stockholm Academy of Realist Art HB
Postadress
Atelier Stockholm Academy of Realist Art HB17148 SOLNA
Besöksadress
Åldermansv. 10 BTelefon och internet
Tel: 08-7304471..............................................................
Industri- och exportsäljare Kamasa verktyg
KG Knutsson AB
Publicerad: 2010-04-13, Annons-ID: 1676533
KG Knutsson AB, Sollentuna
KG Knutsson AB är generalagent för världsledande tillverkare och leverantörer av tekniskt högkvalitativa produkter inom fordons- och marinbranschen. Vårt huvudkontor ligger i Sollentuna och vi bedriver även verksamhet i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Vi är ca 750 medarbetare och den fakturerade försäljningen uppgår till 2,5 miljarder kronor.
EXPORTSÄLJARE
till Industrigruppen på KGK:s Handelsdivision
Vi söker dig som är en erfaren säljare med fokus på tekniska produkter!
Du kommer att arbeta med försäljning av våra produkter till kunder inom fordonsindustrin, huvudsakligen inom Sverige samt bearbeta våra samarbetspartners i Ryssland och/eller Europa för vårt eget varumärke Kamasa Tools handverktyg.
Industrigruppen arbetar med olika typer av kunder som sysslar med någon form av fordonstillverkning. Detta innebär att du har ett brett spektra av kunder och verksamhetstyper att sätta dig in i.
Då arbetet innebär både införsäljning av produkter och upprätthållande av affärer, krävs det att du är utrustad med tålamod, affärssinne och god människokännedom.
Vår ledstjärna är att vara en långsiktig samarbetspartner. Vi söker dig som har ett starkt säljkunnande och förmåga att driva och hålla affären hela vägen. Du behöver ha god kunskap om att göra affärer i Ryssland och/eller Europa där många av våra nya affärer planeras.
I rollen som exportsäljare ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
* Att driva varumärket Kamasa Tools utanför Sverige
* Att bearbeta nya och befintliga marknader inom Europa och Ryssland
* Att medverka vid planering av kampanjer, driva säljmöten och andra säljfrämjande åtgärder
* Att vara drivande och ledande i våra samarbetspartners uppstartsfas och optimera försäljningen
* Att förhandla med kunder
I rollen som industrisäljare ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
* Att vara projektledare vid införande av nya produkter
* Hjälpa kunder genom att ge dem förslag på produkter och system som kan förbättra deras affär på ett kostnadseffektivt sätt
* Att kontinuerligt ansvara, avrapportera samt bearbeta alla kundkontakter
Du strävar efter ett partnerförhållande med våra kunder. I dessa sammanhang ligger du steget före utifrån vår tanke att hjälpa kunderna utveckla sin verksamhet.
Du gillar att vara på resande fot på nya och okända marker och har mycket stor förmåga att lösa problem på ett positivt sätt och komma till avslut i affärerna. För att passa tjänsten behöver du vara trygg nog att arbeta flexibelt i en föränderlig eller okänd miljö. Givetvis har du god teknisk förståelse, ett teknikintresse samt sinne för utveckling och affärer.
Vi kräver att du har mycket goda kunskaper i både svenska och affärsengelska. Du bör även kunna ytterligare ett språk såsom franska, tyska eller ryska. Vi ser också att du behöver ha erfarenhet av att sälja på nya marknader utomlands, att du har gedigen sälj- och förhandlingsvana sedan tidigare.
Mer information
Körkort: Krav på B-körkort
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, månadslön
För mer information om företaget, besök www.kgk.se.
Välkommen med din ansökan!
****OBS!! Kort ansökningstid!!****
Ansök via länken:
http://www.kgk.se/KGK/6242/ExpsaljIndgrp.pdf
(har du inte Acrobat Reader kan du använda följande länk:
http://www.webforum.com/form/kgknutsson/form.asp?sid=531760299 )
Observera att vi enbart tar emot ansökningar via ovanstående länk, ej via e-post.
KG Knutsson AB
191 81 SOLLENTUNA
KG Knutsson AB är generalagent för världsledande tillverkare och leverantörer av tekniskt högkvalitativa produkter inom fordons- och marinbranschen. Vårt huvudkontor ligger i Sollentuna och vi bedriver även verksamhet i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Vi är ca 750 medarbetare och den fakturerade försäljningen uppgår till 2,5 miljarder kronor.
EXPORTSÄLJARE
till Industrigruppen på KGK:s Handelsdivision
Vi söker dig som är en erfaren säljare med fokus på tekniska produkter!
Du kommer att arbeta med försäljning av våra produkter till kunder inom fordonsindustrin, huvudsakligen inom Sverige samt bearbeta våra samarbetspartners i Ryssland och/eller Europa för vårt eget varumärke Kamasa Tools handverktyg.
Industrigruppen arbetar med olika typer av kunder som sysslar med någon form av fordonstillverkning. Detta innebär att du har ett brett spektra av kunder och verksamhetstyper att sätta dig in i.
Då arbetet innebär både införsäljning av produkter och upprätthållande av affärer, krävs det att du är utrustad med tålamod, affärssinne och god människokännedom.
Vår ledstjärna är att vara en långsiktig samarbetspartner. Vi söker dig som har ett starkt säljkunnande och förmåga att driva och hålla affären hela vägen. Du behöver ha god kunskap om att göra affärer i Ryssland och/eller Europa där många av våra nya affärer planeras.
I rollen som exportsäljare ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
* Att driva varumärket Kamasa Tools utanför Sverige
* Att bearbeta nya och befintliga marknader inom Europa och Ryssland
* Att medverka vid planering av kampanjer, driva säljmöten och andra säljfrämjande åtgärder
* Att vara drivande och ledande i våra samarbetspartners uppstartsfas och optimera försäljningen
* Att förhandla med kunder
I rollen som industrisäljare ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
* Att vara projektledare vid införande av nya produkter
* Hjälpa kunder genom att ge dem förslag på produkter och system som kan förbättra deras affär på ett kostnadseffektivt sätt
* Att kontinuerligt ansvara, avrapportera samt bearbeta alla kundkontakter
Du strävar efter ett partnerförhållande med våra kunder. I dessa sammanhang ligger du steget före utifrån vår tanke att hjälpa kunderna utveckla sin verksamhet.
Du gillar att vara på resande fot på nya och okända marker och har mycket stor förmåga att lösa problem på ett positivt sätt och komma till avslut i affärerna. För att passa tjänsten behöver du vara trygg nog att arbeta flexibelt i en föränderlig eller okänd miljö. Givetvis har du god teknisk förståelse, ett teknikintresse samt sinne för utveckling och affärer.
Vi kräver att du har mycket goda kunskaper i både svenska och affärsengelska. Du bör även kunna ytterligare ett språk såsom franska, tyska eller ryska. Vi ser också att du behöver ha erfarenhet av att sälja på nya marknader utomlands, att du har gedigen sälj- och förhandlingsvana sedan tidigare.
Mer information
Körkort: Krav på B-körkort
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, månadslön
För mer information om företaget, besök www.kgk.se.
Välkommen med din ansökan!
****OBS!! Kort ansökningstid!!****
Ansök via länken:
http://www.kgk.se/KGK/6242/ExpsaljIndgrp.pdf
(har du inte Acrobat Reader kan du använda följande länk:
http://www.webforum.com/form/kgknutsson/form.asp?sid=531760299 )
Observera att vi enbart tar emot ansökningar via ovanstående länk, ej via e-post.
KG Knutsson AB
191 81 SOLLENTUNA
Körkort
BVaraktighet/Arbetstid
TillsvidareHeltid
Lön
Fast lönAnsökan
Ansök via länken:
Ansökan via extern webbplats
Arbetsgivare
KG Knutsson AB
Alla jobb hos denna arbetsgivare Postadress
KG Knutsson AB19181 SOLLENTUNA
Besöksadress
Hammarbacken 8Telefon och internet
Tel: 08-92 30 00.......................................................................
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar