Ну вот счас посмотрите, что у нас тут за три недели накопилось. Может что интересненькое для вас.
Byggnadsplåtslagare, grovplåtslagare och montör
BENGTSFORS MASKIN OCH INDUSTRIMONTAGE AB
Publicerad: 2010-07-22, Annons-ID: 1731220
Bengtsfors (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-08-02
BMI, Bengtsfors Maskin och Industrimontage AB i Bengtsfors, söker en person med utbildning och kombinerad erfarenhet inom byggnadsplåtslageri, grovplåtslageri, montering/demontering av stålkonstruktioner samt maskinmontage, installation och reparation. Den sökande ska ha minst 10 års erfarenhet i yrket, vara van att resa och övernatta i anslutning till våra olika montagearbetsplatser inom och utom Europa under större delen av året. Personen ska ha läggning för samarbete för att passa in i våra arbetslag men också kunna arbeta självständigt. Den sökande ska även ha grundläggande kunskap om svenskt arbetsskydd och miljökrav i samband med industrimontage. Kunskap i språken svenska och ryska är ett krav.
Körkort B, C
Tillgång till egen bil
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Lön
Fast lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-08-02
Meritförteckning och dokument som verifierar språkkunskaper skickas till BMI på angiven adress.
Ange referens: BMI20100722
Vi tar emot ansökan via e-post: bmimontage@gmail.com
Arbetsgivare
BENGTSFORS MASKIN OCH INDUSTRIMONTAGE AB
Postadress
BENGTSFORS MASKIN OCH INDUSTRIMONTAGE AB
ÄNGSVÄGEN 15 A
66630 BENGTSFORS
Besöksadress
ÄNGSVÄGEN 15 A
BENGTSFORS
Telefon och internet
Tel: 0531-61515
Fax: 0531-61500
E-post: bmimontage@gmail.com
...................................................................................
Strategisk Inköpare/Corporate Procurement Office
Placeringsort/Tjänsten annonseras i: Stockholms län, Vallentuna
Aerosol Scandinavia med sina rötter redan på 50-talet är i dag ledande i Skandinavien inom aerosoltillverkning.
Vi utvecklar och producerar produkter, främst aerosoler (sprayer) för kosmetik, teknik, hushåll och läkemedel. Ett starkt fokus ligger i att utveckla miljövänliga produkter av hög kvalité. Exempel på svenska kunder är H&M, Klippoteket, Cederroth och Åhléns. Tillverkningen sker i tre fabriker varav den största ligger i Vallentuna där vi också har vårat huvudkontor. Vi bedriver verksamhet i fyra länder och koncernen omfattar 3 aktiva bolag. Omsättningen 2009 uppgick till ca 210 MSEK som våra drygt 105 anställda bidragit till. Mer info via
www.aerosol.se, www.spraymaster.se samt www.ponsus.com.
VI ÄR I FULL GÅNG MED ATT UTVECKLA VERKSAMHETEN OCH BEHÖVER FÖRSTÄRKA VÅR ORGANISATION MED EN:
STRATEGISK INKÖPARE/CORPORATE PROCUREMENT OFFICER
Vi söker dig som brinner för inköpsområdet och som är redo att axla den nya rollen hos oss som strategisk och taktisk inköpare. Du ingår i ledningsgruppen och får en central viktig roll i syfte att möjliggöra affärer och lösningar mot en ökad lönsamhet för organisationen.
Inköpsmassan, som huvudsakligen utgörs av råmaterial och komponenter till produktion av verksamhetens produkter, uppgår till ca 150 MSEK. Däri inkluderas även elleverans, fjärrvärme, serviceavtal, truckar, maskiner till produktionen etc. I huvudsak handlar vi idag med Europamarknaden.
DITT ANSVARSOMRÅDE KOMMER ATT INNEFATTA:
* Ett övergripande inköpsansvar - härunder riktlinjer för inköpsverksamheten, förhandlingar
med nya och befintliga leverantörer, effektivisering och standardisering av vårt inköp.
* Att söka nya leverantörer för befintliga produkter samt för inköp av komponenter och råvaror
mm till nya typer av produkter.
* Att göra analyser och sy ihop gemensamma effektiva inköpslösningar för företaget i stort.
* Att ingå i projekt kring nya produktgrupper och kundprojekt vid behov.
* Upprättande och kontraktskrivande med våra leverantörer, ev. med stöd från extern advokatfirma.
* Leverantörsstyrning och utveckling. Bevaka och agera stöd vid större reklamationsärenden.
* Att vid särskilda behov backa upp de interna operativa inköparna i de olika fabrikerna.
KVALIFIKATIONER:
* Relevant utbildningsbakgrund och erfarenhet.
* Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och effektivisera inköpsfunktioner.
* Vara insatt i legala frågor
* Ha kunskaper i att både "läsa" och upprätta kontrakt.
* Mycket goda kunskaper i engelska.
Meriterande är erfarenhet från kemisk-teknisk bransch. Även övriga språk som t ex tyska, spanska, ryska eller franska.
DU HAR:
* En mycket bra överblick ?helikoptersyn? och kan på det sättet snabbt göra korrekta bedömningar.
* Egenskaper och erfarenhet som krävs av en vass förhandlare.
* En hög ansvarsnivå.
* En naturlig smidighet och taktisk förmåga i syfte att skapa bra relationer internt och med leverantörer.
* En öppenhet för Östeuropa och gärna även Asien marknaden.
VI ERBJUDER en mycket intressant utmaning för rätt person i denna spännande koncern, bra villkor och ett ambitiöst och positivt gäng med en blomstrande framtid i sikte.
VÄLKOMMEN ATT ANSÖKA via länken nedan. Där kan du även bifoga brev och CV.
I och med att urvalet sker fortlöpande ber vi dig att skicka in din ansökan snarast.
Vid frågor kontakta vår rekryteringskonsult Ann-Sophie Wågö, Comline Rekrytering
08-592 591 25
Kontaktpersoner
Ann-Sophie Wågö
08-592 591 25
http://www.aerosol.se/
Antal personer : 1
Sista ansökningsdag: 2010-08-08
Publiceringsdatum: 2010-07-20
JobID: 672928
...............................................................................................
Doctoral student in Water and Environmental Stud
Linköpings Universitet, Registrator
Publicerad: 2010-07-20, Annons-ID: 0010-183947
Linköping (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-08-22
Doctoral student in Water and Environmental Studies (Tema V)
based at The Centre for Climate Science and Policy Research (CSPR)/The Department of Thematic Studies.
Job description: The PhD position will work in a project using survey data to analyse issues in international climate cooperation. The PhD candidate will contribute to the build-up of the Clipore negotiations database and quantitative analyse the survey data. At present the survey is targeting issues such as involvement of non-state actors in global climate and environmental governance, leadership in intergovernmental climate negotiations, and effort-sharing principles. The PhD candidate should have a background in political or environmental sciences and an interest in working with survey design and analysis. It is of merit to be skilled in statistical or econometric analyses and database management systems as well as an expressed interest in cooperation across academic disciplines. The candidate's interest should not be limited to climate change but also include other environmental issue-areas. The successful candidate will pursue PhD-training, including a final doctoral thesis project. As employee the doctoral student will first and foremost focus on the research training tasks at hand.
Requirements and qualifications: To be qualified for doctoral studies at Water and Environmental Studies applicants should have a MA in an area relevant to the research project such as political science, environmental science, sociology or economics. Excellent use of the English language is required. Knowledge in climate studies, statistical analysis, database handling, survey design and analysis, and communication skills in Spanish, Arabic, French, Russian or Chinese are meriting.
Linköping University will continue developing as an attractive and creative working environment, characterized by gender and diversity awareness, and work therefore actively with creating equal opportunities. Many of the PhD-students at our Department are women, and therefore men are granted precedence for this position in the case of equal qualifications. A more detailed description of the position at http://www.liu.se/en/job/
Application procedure: We are looking for highly motivated PhD candidates. The application should therefore include a letter of intent (max 1500 words) which specifies the applicant's qualifications (l.e. complete CV, theses work, publications). Please indicate at least one reference person. Mark your application with the reference number "Dnr TEMA-2010-00130".
The application should be sent to:
Linköping University
Tema/Registrator
SE 581 83 Linköping
Applications that are received too late will not be taken into account.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
The appointment is given for one year at a time, and will be renewed yearly upto five years in total
Tillträde
Starting date: According to agreement.
Lön
Fast lön
Salary: According to the present standard rate for doctoral students at the Department.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-08-22
The application should be sent to:
Linköping University
Tema/Registrator
SE 581 83 Linköping SWEDEN
Mark your application with the reference number "Dnr TEMA-2010-00130". Applications that are received too late will not be taken into account.
Vi tar inte emot ansökan via e-post.
Arbetsgivare
Linköpings Universitet, Registrator
Postadress
Linköpings Universitet, Registrator
58183 LINKÖPING
Telefon och internet
Tel: 013-281085
...........................................................................................
Annons inom bygg och städ
Scandinara SBS
Publicerad: 2010-07-20, Annons-ID: 0010-184122
Sundbyberg (Kommuninformation), 4 platser
Sista ansökningsdag: 2010-08-31
Scandinara SBS söker kvalificerade snickare, målare, rörmokare och städare med yrkeserfarenhet. Dock minst 3 års erfarenhet, och vi ser gärna att du har en bred bakgrund. Körkort är ett krav, då man kommer ha tillgång till servicebil. Yrkesbevis är ett krav.
Beskrivning av kvalifikationer:
Krävs rörmokare med certifikat
Städare med erfarenhet minst 2 år
Målare med yrkeserfarenhet
Du är ansvarskännande, flexibel, punklig. Arbetsbeskrivning lämnas muntligt oftast vid morgonmöte. Det är viktigt att du behärskar svenska, engelska och ryska i tal och skrift.
Körkort B
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillträde
Omgående
Lön
Fast lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-08-31
Ange referens: Ange vilken tjänst du söker.
Vi tar emot ansökan via e-post: scandinara@yahoo.se
Kontaktpersoner
Dinara Khakimova, scandinara@yahoo.se
Arbetsgivare
Scandinara SBS
Postadress
Scandinara SBS
17460 SUNDBYBERG
Besöksadress
Mjölnerbacken 53
Telefon och internet
Tel: 0762008778
E-post: scandinara@yahoo.se
.........................................................................................
Color Application Technician
Placeringsort/Tjänsten annonseras i: Skåne län, Malmö
Siegwerk
Ink, Heart & Soul - our company philosophy expresses what our customers experience every day. We produce individual ink solutions in close cooperation with our business partners. We are steeped in tradition, yet international and modern. With currently 3,900 staff in more than 30 country organizations we supply and support customers anywhere in the world. As a family business with a professional management we offer quick decision-making, great scope for responsibility, a strong corporate culture and opportunities for professional growth. If you would also like to be involved with Heart & Soul, then you should join us.
Color Application Technician Siegwerk Business Unit
Liquid Food Packaging (J2010308)
Location Limhamn, Sweden
Siegwerk BU LFP is looking to strengthen the customer support team with a Color Application Technician. This is a key position in our team as you will be working in direct contact with our global InPlant organisation and support key customer projects.
In this position you will perform a broad range of technical and hands on duties supporting the organisation.
Duties and Responsiblities
Support global InPlant organisation with color and the color matching process. Provide training and generate process documentation. Support customer projects with hands on color matching. Evaluate new equipment and procedures.
Troubleshooting and problem solving support.
Assist R&D in development projects.
Education and Qualifications
Minimum 3 years of technical school preferably in chemistry.
3-5 years professional experience in hands on color matching.
Hand on experience of flexography and offset printing inks.
Experience of flexo and offset printing.
Competencies and Experience
Customer communication
Service minded
Strong responsibility skills
Language: English spoken and written and preferably a second language either Spanish,Chinese, French or Russian
Demonstrated initiative in problem solving and troubleshooting
Literate in computer software: Word, Excel and PowerPoint in particular
Ability to effectively present information in one-on-one and small group situations to customers and other colleagues of the organization
Ability to work effectively in a cross-functional, international team environment
Manage individual assignments
Contact
Technical Account Manager
Frida Österberg, frida.osterberg@siegwerk.com or +46709-583218
Kontaktpersoner
Frida Österberg
frida.osterberg@siegwerk.com
Arbetsgivare
Siegwerk Scandinavia AB
Limhamnsgårdens Allé 15
21616 Malmö
Tel: 040-389100
Mer information på http://siegwerk.com/
Antal personer : 1
Sista ansökningsdag: 2010-08-14
Publiceringsdatum: 2010-07-19
....................................................................................
SMG - Corporate Sports Sales Executives (English/Italian, Arabic or Russian is an advantage)
.....................................................................................
Administrativ assistent
SILFVER MED AB
Publicerad: 2010-07-19, Annons-ID: 1729803
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
Utför assisterande administrativt arbete; sammanställer underlag för sammanträden och möten m.m.; planerar och administrerar kurser, konferenser m.m.; tar fram underlag för rekryteringar, m.m. Möta och bemöta patienter, organisera ett kulturellt program för dem, förbereda och hålla föreläsningar om Svensk historia, besöka och berätta om historiska platser i Stockholm.
En erfarenhet av arbete med människor i stora organisationer krävs. Vidare krav är flytande ryska, både i tal och skrift, snabb läsning och presentation av olika dokument, snabb skrivning på dator. Vi söker en medarbetare med erfarenhet av presentationsteknik och förmåga att kommunicera och förmågan att lösa olika situationer på ett bra sätt. En fördel är därför en erfarenhet av umgänge med människor med olika kulturella bakgrund. En medarbetare ska besitta kunskaper inom historia , med betoning på svensk-rysk nistoria.
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
Lön
Fast lön + rörlig lön
Ansökan
Ange referens: 1729803
Vi tar emot ansökan via e-post: violetta_silfver@hotmail.com
Kontaktpersoner
violetta silfver, VD, 0707346448, 0707346448 (arbete), violetta_silfver@hotmail.com
Arbetsgivare
SILFVER MED AB
Postadress
SILFVER MED AB
NORRTULLSGATAN 16 B 5TR
11345 STOCKHOLM
Besöksadress
NORRTULLSGATAN 16 B
STOCKHOLM
Telefon och internet
Tel: 070-7346448
E-post: violetta_silfver@hotmail.com
.......................................................................
MPM and Environment Executive
Tetra Pak
Publicerad: 2010-07-19, Annons-ID: 0010-183555
Lund (Kommuninformation), 1 plats
MPM and Environment Executive (Temporary position for 15 months)
Environment has high priority for Tetra Pak and is an important part of our strategy. We will continue to show environmental leadership throughout the value chain.
We are looking for a temporary executive who will support the department Marketing, Product Management & Environment and ultimately our customers. You will work together with an experienced and highly qualified Environment Manager, M&PM team as well as the Key Account Teams located throughout Market Area Nordics (Sweden, Norway, Finland, Denmark and the Baltic countries). You will report to the Director of Marketing, Product Management and Environment in Cluster North Europe.
The responsibility of this role is to support the implementation of the Market Area Nordics environmental strategy. You will be the project leader for our annual Nordic Sustainability Report, follow-up and report Cluster North Europe recycling achievements, strengthen our environmental communication (i.e. www.tetrapak.se and www.tetrapakprotects.se/no/dk/fi) and be a general environmental support to our customers (e.g. carbon footprint studies, information campaigns, events, info gathering, etc).
You will also be the link to our Environmental Officers in Tetra Pak Sweden, and possible also become a board member of two external environmental organisations (Normpack and Miljöpack).
Kvalifikationer
We are looking for a person with a combination of solid environmental knowledge, strong communication skills combined with an operational and commercial mindset. You have the personality of being able to address tasks on both a strategically as well as a very operational level.
Understanding of efficient networking and the challenges in the market place and its customers are prerequisites. We are looking for a personality with a high drive, results orientation and a proactive approach. You are able to work independent and have the capability to make priorities.
You have a well documented working experience within the environment field or possible marketing/communication (minimum 3 years). It is also important that you have experience in project management and from working with various forms of web material. When it comes to language skills you must be fluent in one of the Scandinavian languages. Your command of both written and spoken English should be excellent and knowledge in Russian or a Baltic language is meritorious. Finally we believe that your educational background is a University degree, where focus on environment is a plus.
There will be some traveling in this role/position, mainly within Nordics. The position is based in Lund.
For further information please contact Håkan Pettersson Director of Marketing, Product Management and Environment +46 8 679 20 50 or Pernilla Bjurling at the Human Resource department +46 8 679 20 57
For trade union information please contact Sveriges Ingenjörer/Karl Håkan Sandell at +46 46 36 17 08 or Unionen/Rune Svensson at +46 706-20 64 52
Please submit your application online at www.tetrapak.com/working no later than August 25th 2010.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Temporary position for 15 months
Lön
Fast lön
Ansökan
Please submit your application online at www.tetrapak.com/working no later than August 25th 2010.
Vi tar inte emot ansökan via e-post
Arbetsgivare
Tetra Pak
Postadress
Tetra Pak
Ruben Rausings gata
22186 LUND
Telefon och internet
Tel: 046-361000
...................................................................................
Teknisk orderadministratör till spännande uppdrag i Kista
Placeringsort/Tjänsten annonseras i: Stockholms län, Stockholm
Arbetsuppgifter
Ants är ett framgångsrikt tillväxtföretag som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning utfört av de bästa IT-teknikerna i Sverige. Företaget präglas av en stark entreprenörsanda och har sedan starten 2003 vuxit kraftigt varje år. I dagsläget är vi ett 30- tal anställda. www.ants.se.
Vi söker nu en konsult för arbete hos en av våra kunder i Kista som Teknisk orderadministratör. Företaget arbetar med mätinstrument för framförallt för oljeindustrin.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter:
I arbetet ingår att säkerställa korrekt leverans och hantera kvalitetsärenden. Du kommer att arbeta med offerering av våra produkter och orderhantering. Du kommer att handha kvalitetsärenden som ex. ersättningsleveranser och återkallande av produkter. I tjänsten ingår mycket kundkontakter.
Utbildning/Erfarenhet
- Utbildad civilingenjör
- Erfarenhet av administration
- Krav på att du talar och skriver svenska, engelska och ryska/franska
Som person är du serviceinriktad, initiativtagande och social. Du är kommunikativ, kan hantera många saker samtidigt och har förmågan att arbeta självständigt.
Du blir till en början anställd som konsult hos oss på Ants. Om både uppdragsgivaren och du som kandidat är nöjda, övergår anställning till uppdragsgivaren.
Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan omgående då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor besvaras av Sandra Kristiansson 070-958 70 50
Information om arbetsgivaren
Ants, Support och bemanning av Sveriges bästa IT akademiker.
Godkända svarstyper - Via Internet
Företag:
Ants AB
Webbplats: ants.easycruit.com
Antal personer : 1
Sista ansökningsdag: 2010-08-15
Publiceringsdatum: 2010-07-16
.......................................................................
Personlig ass-rysktalande
DIRO OMSORG OCH BEMANNING
Publicerad: 2010-07-16, Annons-ID: 1729350
Nacka (Kommuninformation), 1 plats
Kvinna i sina bästa dagar, född 1926, söker personlig assistent som talar ryska och gärna lite portugisiska samt har medicinska kunskaper.
Assistentens uppgift är att stödja och underlätta vardagen för vår kund samt avlasta med tyngre sysslor och öka tryggheten i det egna boendet.
Du får gärna tycka om att prata om konst.
Välkommen med din ansökan!
Körkort B
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Deltid 75%
Lön
Fast lön
Ansökan
Vi tar emot ansökan via e-post: info@diro.se
Arbetsgivare
DIRO OMSORG OCH BEMANNING
Postadress
DIRO OMSORG OCH BEMANNING
TORSTEN ALMS GATA 84 1TR
12651 HÄGERSTEN
Besöksadress
TORSTEN ALMS GATA 84
HÄGERSTEN
Telefon och internet
Tel: 08-7442487
E-post: info@diro.se
.................................................................................
Rysk- och kinesisktalande guider
Stockholms stad; Visningsenheten
Publicerad: 2010-07-12, Annons-ID: 5346504
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-08-01
Stockholms Stad
Stadsledningskontoret
Visningsenheten
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med många möjligheter. Stockholms stad ska vara en attraktiv arbetsgivare med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Stockholms Stadshus är känt både för sin fina arkitektur och sina evenemang, där Nobelfesten är det mest berömda. Stadshuset har runt 300.00 besökare per år. Vi söker guider som kan hjälpa oss att visa upp vårt vackra Stadshus!
3 plats(er).Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Visningar:
Din främsta uppgift är att guida svenska och utländska turister i Stadshusets salar. Det vanligaste är
2-3 visningar om dagen. Varje visning tar ca 50 minuter.
Receptionen:
Mellan visningarna bemannar du receptionen där vi sköter in- och utpassering, säljer biljetter och ger enklare turistinformation. Under perioden oktober till mars flyttar vi guidereceptionen till shopen, vilket innebär att du mellan visningarna även säljer souvenirer, fyller på lagret och gör andra vanligen förekommande arbetsuppgifter i butiken.
Posteringar:
För att alla guider och besökare smidigt ska kunna passera igenom stadshuset, går du kontinuerliga rundor i huset och bemannar vissa posteringar.
Krav på arbetslivserfarenhet:
Dokumenterad erfarenhet av försäljning och kassahantering och vana att guida eller tala inför större grupper.
Du har erfarenhet av arbete inom service.
DINA SPRÅKKUNSKAPER:
Du ska tala vårdad och flytande svenska, engelska samt ytterliga ett språk av följande: kinesiska eller ryska.
Andra språk är meriterande men räcker inte enbart.
Observera att alla guidar på svenska och engelska och alltså inte bara på sitt tredje språk.
DIN PERSONLIGHET:
Vi lägger stor vikt vid din personlighet!
Vi söker dig som är serviceintiktad, lättlärd och som har mycket lätt för att samarbeta.
Du ska kunna bevara ditt vänliga bemötande även i mycket stressiga situationer och kunna förmedla kunskap på ett sätt som får besökare från olika länder och med olika förkunskaper intresserade av det du har att säga. Självklart ska du också vara road av att lära dig nya saker.
Du ska ha fyllt 18 år.
Enligt överenskommelse. Arbetstiden är även förlagd till helger.
Löneform: Timlön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Erfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: 3-6 månader.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Samordnare Charlotta Holmgren,08 508 29 979
Tillträde: 2010-09-01. Enligt överenskommelse
Varaktighet/Arbetstid
Heltid Upphör: 2010-12-31.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-08-01
Ansökan skickas till:
Visningsenheten
Ange referens: 13/2010
Vi tar inte emot ansökan via e-post.
Ansökan via extern webbplats
Arbetsgivare
Stockholms stad; Visningsenheten
Postadress
Stockholms stad; Visningsenheten
Stadsledningskontoret
...............................................................................
Sales department manager
NAMU APSAIMNIEKOSANA SIA
Publicerad: 2010-07-09, Annons-ID: 0010-178296
1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-09-01
The leading private property management company SIA "Namu apsaimniekosana" from Latvia with plans to expand its activities also abroad, currently invites to join ir our team.
Main responsibilities:
-Organisation and supervision of every day workflow, in accordance with signed agreements;
-Team leading and work planning;
-Communication with local institutions and partners;
-Preperation, translation of tenders'documentation;
-Search of new clients;
-Market research on regular basis.
Requirements:
-Excellent knowledges of Swedish and English languages;
-Preferable knowledges of Latvian or Russian languages;
-Higher education;
-Experiance with tenders' documentation;
-At least 2 years professional experience in leading position;
-Strong communication skills;
-Driving licence.
Company offers:
-Interesting work in a growing company;
-Good remuneration and social guarantees;
-Good working conditions and growth opportunities.
Körkort B
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Lön
Fast lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-09-01
Please send your CV and application letter in English via e-mail to: Santa@namuaps.lv till 01.09.2010
Vi tar emot ansökan via e-post: Santa@namuaps.lv
Kontaktpersoner
Santa Zemite, +371 67387632
Arbetsgivare
NAMU APSAIMNIEKOSANA SIA
Besöksadress
Cesu 15 Riga LV-1012
Telefon och internet
Tel: 0037167387632
Fax: 0037167389291
E-post: santa@namuaps.lv
......................................................................
Guide med utökade arbetsuppgifter
Stockholms stad; Visningsenheten
Publicerad: 2010-07-08, Annons-ID: 5346001
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-07-30
Stockholms Stad
Stadsledningskontoret
Visningsenheten
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med många möjligheter. Stockholms stad ska vara en attraktiv arbetsgivare med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Stockholms Stadshus är känt både för sin fina arkitektur och sina evenemang, där Nobelfesten är det mest berömda. Stadshuset har runt 300.000 besökare per år. Vi söker guider som kan hjälpa oss att visa upp vårt vackra Stadshus!
1 plats(er).Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Visningar:
Din främsta uppgift är att guida svenska och utländska turister i Stadshusets salar. Det vanligaste är
2-3 visningar om dagen. Varje visning tar ca 50 minuter.
Receptionen:
Mellan visningarna bemannar du receptionen där vi sköter in- och utpassering, säljer biljetter och ger enklare turistinformation. Under perioden oktober till mars flyttar vi guidereceptionen till shopen, vilket innebär att du mellan visningarna även säljer souvenirer, fyller på lagret och gör andra vanligen förekommande arbetsuppgifter i butiken.
I denna tjänst ingår även ett utökat ansvar, där vissa administrativa uppgifter ingår.
Krav på arbetslivserfarenhet:
Dokumenterad erfarenhet av försäljning och kassahantering och vana att guida eller tala inför större grupper
Du har erfarenhet av arbete inom service.
DINA SPRÅKKUNSKAPER:
Du talar vårdad och flytande svenska, engelska samt ytterliga ett språk av följande: tyska, franska, spanska, italienska, kinesiska eller ryska.
Andra språk är meriterande men räcker inte enbart.
Observera att alla guidar på svenska och engelska och alltså inte bara på sitt tredje språk.
DIN PERSONLIGHET:
Vi lägger stor vikt vid din personlighet! Det är viktigt att du vet med dig att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att du själv upptäcker vad som behöver göras.
Vi söker dig som är serviceintiktad, lättlärd och som har mycket lätt för att samarbeta.
Du ska kunna bevara ditt vänliga bemötande även i mycket stressiga situationer och kunna förmedla kunskap på ett sätt som får besökare från olika länder och med olika förkunskaper intresserade av det du har att säga. Självklart ska du också vara road av att lära dig nya saker.
Du ska ha fyllt 18 år.
Arbetstiden är schemalagd. Tjänstgöring på helger och kvällar förekommer.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Erfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: 3-6 månader.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Samordnare Charlotta Holmgren,08 508 29 979
Tillträde: 2010-08-30.
Varaktighet/Arbetstid
Heltid Upphör: 2010-12-31.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-07-30
Ansökan skickas till:
Visningsenheten
Ange referens: 12/2010
Vi tar inte emot ansökan via e-post.
Ansökan via extern webbplats
Arbetsgivare
Stockholms stad; Visningsenheten
Postadress
Stockholms stad; Visningsenheten
Stadsledningskontoret
...........................................................................
Projektassistent
Uppsala universitet
Publicerad: 2010-07-06, Annons-ID: 0010-175686
Uppsala (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-08-16
Projektassistent
vid Uppsala centrum för hållbar utveckling, CSD Uppsala, 100%,fr o m 10-10-01 t o m 11-09-30.
Det tvärvetenskapliga Uppsala centrum för hållbar utveckling, CSD Uppsala, är ett centrum för forskning, forskarutbildning, utbildning på grund- och avancerad nivå samt intern och extern samverkan för hållbar utveckling. CSD Uppsala består av enheterna Baltic University Programme (BUP), Centrum för miljö- och utvecklingsstudier (Cemus), och Uppsala vattencentrum (UVC), samt av en rad självständiga projekt. Såväl Uppsala universitet och SLU Uppsala är huvudmän för centret. För ledningen av verksamheten svarar föreståndaren, i samarbete med programdirektörerna för de inom CSD Uppsala ingående programmen.
Som projektassistent kommer du att arbeta med Baltic University Programme.
The Baltic University Programme är ett nätverk bestående av ca 220 universitet i Östersjöregionen. Nätverket är koordinerat av ett sekretariat vid Uppsala universitet. Verksamheten fokuserar på frågor om hållbar utveckling, naturskydd och demokrati i Östersjöregionen. Målet är att stödja den nyckelroll som universiteten spelar i en demokratisk, fredlig och hållbar utveckling. Detta uppnås genom att erbjuda nätverket studentkonferenser, workshops och andra aktiviteter, universitetslärarfortbildningar, konferenser, seminarier och utformning av universitetskurser inkl. framtagandet av böcker, filmer och annat kursmaterial, samt medverkan i projekt i samarbete med myndigheter, kommuner och övriga.
Arbetsuppgifter:
Arbeta med planering och utförande av Baltic University Programmes aktiviteter och projekt. Delta i och vara behjälplig i EcoRegion projektet. Delta i och vara allmänt behjälplig vid allehanda göromål vid BUP sekretariatet särskilt de som gäller kontakter mot Ryssland, Vitryssland och Ukraina. Rapportering och uppföljning av verksamhet samt deltagande i att skriva ansökningar.
Kvalifikationskrav:
Förmåga att arbeta med projektsamordning, utbildning och nätverksadministration. God samarbets- och organisationsförmåga. Goda kunskaper i svenska, engelska och ryska. God kännedom om Östersjöregionen. Erfarenhet av att delta i och organisera tvärvetenskaplig utbildning för hållbar utveckling.
Arbetsuppgifterna kräver insikter i och intresse för hållbar utveckling. Ett etablerat brett kontaktnät inom Östersjöregionen krävs.
Önskvärt och/eller meriterande i övrigt:
Erfarenhet av nätverksaktiviteter. God kännedom om CSD/BUPs verksamhet. Även utbildning och erfarenhet inom språk och kultur inom Östersjöregionen är önskvärt.
Lön enligt överenskommelse.
Upplysningar om anställningen lämnas av CSD:s föreståndare Ashok Swain, 018-471 68 63, ashok.swain@csduppsala.uu.se;
Information om CSD Uppsala, Baltic University Programme och Cemus finns på www.csduppsala.uu.se. Fackliga företrädare är Anders Grundström, Saco-rådet, tel 018-471 5380, Carin Söderhäll, TCO/ST, tel 018-471 1997 och Stefan Djurström, Seko, tel018-471 3315.
Välkommen med din ansökan med ev. bilagor senast den 16 augusti, helst per e-post till registrator@uu.se, eller per fax 018-471 2000, eller per post till Registrator, Box 256, 751 05 Uppsala. I samtliga fall skall UFV-PA 2010/1718 anges.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Lön
Fast lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-08-16
Vi tar emot ansökan via e-post: registrator@uu.se
Arbetsgivare
Uppsala universitet
Postadress
Uppsala universitet
Box 256
75105 UPPSALA
Telefon och internet
Tel: 018-4710000
Fax: 018-4712000
E-post: registrator@uu.se
...........................................................................
Research Assistant
East Capital
Publicerad: 2010-07-05, Annons-ID: 5345042
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
East Capital är en ledande, oberoende kapitalförvaltare som specialiserar sig på finansmarknaderna i Östeuropa. Investeringsstrategin baseras på ingående kunskap om marknaden, djupgående analyser och täta företagsbesök av våra investeringsteam. East Capital investerar i både noterade och onoterade bolag inom East Capital Universe som omfattar 30 länder och mer än 400 miljoner personer. Bolaget grundades 1997 och har huvudkontor i Stockholm samt kontor i Paris, Tallinn, Moskva, Oslo, Hong Kong, Wien och Kiev.
Vår vision handlar om att frigöra den potential som finns inom East Capital Universe genom fyra dimensioner ? det kapital vi investerar, de bolag vi investerar i, hela regionen och våra medarbetare.
JOB DESCRIPTION
As a Research Assistant you will work within our Research Department (Public Equity) as the first point of contact for all requests for information from the Sales and Communications department. Your work will also include assisting the Research Analysts and the Chief Economist on various tasks.
Work tasks include:
· Create a service desk that will centralise all requests from the Sales and Communication departments. Your task will be to coordinate and liaise internally with Research Analysts, Portfolio Analysts, and the Chief Economist to ensure correct and timely delivery of information material
· Preparation of information spreadsheets used in the daily morning research meetings within the Public Equity team
· Updates and maintenance of internal databases used by the Research department
· Assisting in preparing and compiling monthly and quarterly financial and fund reporting material, used by the Sales department, in the form of power point presentations and spreadsheets. This also includes coordination with external layout specialists
· Provide support to the Chief Economist in dealing with reports and publications as well as on request by the Research analyst compiling information and preparing documents to the Portfolio Management meetings.
KNOWLEDGE CRITERIA
· Academic background, preferably with a major in Finance or Macro Economics
· Some knowledge about the financial markets is preferred
· Fluent in English and Swedish, both spoken and written. Russian or other Eastern European language skills are looked upon favorably
· Strong English writing skills
· Good knowledge in MS Office, particularly in Power Point and Excel
To be successful in this role we believe that you are a person who is service minded, proactive and helpful. You are interested in equities and the Eastern European market and have an analytical mindset.
We wish to fill the position as soon as possible and interviews will be held on going. If you have any questions please contact HR Specialist Caroline Krafve at +46 (8)505 88 500 or
HR Assistant Caroline Gustafsson +46 (8) 505 88 500
Last day for applying is August 20th 2010.
Varaktighet/Arbetstid
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
Ansökan
Vi tar inte emot ansökan via e-post.
Ansökan via extern webbplats
Kontaktpersoner
Caroline Krafve, HR-Specialist, +46 8 50588566
Arbetsgivare
East Capital
Postadress
East Capital
Box 1364
11193 Stockholm
...................................................................................
Arbetsledare
DERVAS STÄD AKTIEBOLAG
Publicerad: 2010-07-05, Annons-ID: 1724789
Nacka (Kommuninformation), 2 platser
Sista ansökningsdag: 2010-08-04
Lokalvårdare & Arbetsledare
Ansvar för 5 - 7 objekt med arbetsgrupper om 3 - 6 personer samt administrativa sammanställningar av exempelvis:
- Extra arbeten
- Avvikelser
- Timrapporteringar
- Materialinventering och -åtgång
Fördel ifall man behärskar och kan kommunicera i följande språk: Svenska, Engelska & Ryska.
Krav på att man kan förbättra arbetsrutiner, arbetsuppgifter, så att våra tjänster är och upplevs kvalitativa.
Bra kunskap om ytskikt och underhåll av dessa både i daglig och periodiska sammanhang. I samband med detta skall man även ha god insikt i olika kemikaliers uppbyggnad samt användningsområde i det praktiska utförandet.
Krav på att man behärskar större delar av utrustningen speciellt den maskinella så som, kombiskurmaskiner, sopmaskiner, singelskurar, high-speed maskiner, textiltvättmaskiner, etc.
Ansök genom e-post med CV där ovanstående önskemål och krav besvaras. skicka ansökan på info@dervasstad.se med rubriken arbetsledare eller lokalvårdare.
Körkort B
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Lön
Fast lön + rörlig lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-08-04
Heltidstjänst med start från och med 2010-08-20
Ange referens: 2010-0601
Vi tar emot ansökan via e-post: info@dervasstad.se
Arbetsgivare
DERVAS STÄD AKTIEBOLAG
Postadress
DERVAS STÄD AKTIEBOLAG
BOX 1211
13128 Nacka
Besöksadress
Knut Pernos Väg 5
Saltsjö-Duvnäs
Telefon och internet
Tel: 08-7162773
Fax: 08-7162774
E-post: info@dervasstad.se
.........................................................................
Trädgårdsdesigner sökes
NIKOLAJENKO, NADEZJDA
Publicerad: 2010-07-05, Annons-ID: 1723140
Huddinge (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-08-05
Trädgårdsdesigner sökes på heltid till Unimarket Städ&Bygg i Stockholm.
Unimarket Städ&Bygg utför de flesta uppdrag inom städning,bygg och trädgårdsarbete.
Vi söker dig som:
- har en stor erfarenhet i design av trädgårdar
(uppgifter: rådgivning, design och anläggning av trädgårdar)
Det är en fördel om du talar svenska och ryska, men inget krav.
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Lön
Fast lön
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-08-05
Vi tar emot ansökan via e-post: intermarket1@hotmail.com
Arbetsgivare
NIKOLAJENKO, NADEZJDA
Postadress
NIKOLAJENKO, NADEZJDA
DIAGNOSVÄGEN 17 A 2 TR
14154 HUDDINGE
Besöksadress
DIAGNOSVÄGEN 17 A
HUDDINGE
.................................................................................
Lärare i Ryska
Haparanda Stad, Barn- och Ungdomsförvaltningen
Publicerad: 2010-07-01, Annons-ID: 1723175
Haparanda (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-07-31
Haparanda kommun, Barn och ungdomsförvaltningen söker:
Lärare i Ryska, 35% för lå 2010/11. Språkval i Ryska inom grundskolan i Haparanda.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Tillträde enl. överskommelse
Lön
Fast lön
Ange löneanspråk
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2010-07-31
Ansökan skickas till:
Haparanda Stad
Barn- och ungdomsförvaltningen
953 85 Haparanda
Vi tar emot ansökan via e-post: karin.forsslund@haparanda.se
Kontaktpersoner
Hjördis Lagnebäck, Rektor, 0922-15174
Fackliga kontaktpersoner
Keijo Savolainen, LR, 076-8112065
Jani Suhonen, Lärarförbundet, 073-1840811
Arbetsgivare
Haparanda Stad, Barn- och Ungdomsförvaltningen
Postadress
Haparanda Stad, Barn- och Ungdomsförvaltningen
95385 HAPARANDA
.................................................................................
2010-07-23
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
хм... а развито ли у Вас волонтерство? =)
SvaraRaderaНаверное оказаться там у Вас - мечта-утопия.... Кроме загранпаспорта, еще виза, какое-то приглашение... в журнале любимом прочитала что есть волонтерство - добровольная помощь и бесплатное путешествие куда либо... и куда мне хочется вы уже поняли... ))
А вот не слышала о таком. Отсюда уезжают в Африку и подобные страны/континенты. А вот здесь как-то тихо с этим. По-моему, наиболее реальное волонтёрство - au pair.;-))))
SvaraRaderaну вот.. прочитала.. http://www.newworkcity.ru/article-241.html и еще сильней убедилась что оказаться у вас мечта-утопия..
SvaraRaderaСложно, но невозможно. Вам бы хорошо знаете что сделать? Посмотреть зачем вам это нужно. Ну съездите вы в Швецию... и к чему это приведёт? А потом ишшо несколько раз так - зачем да почему. И вы быстренько увидите, что поездка в Швецию у вас просто "средство передвижения" к чему-то более важному и нужному.:-))
SvaraRaderaА вот за это последнее стоит и побороться. Тогда вам ничто сложным не покажется.:-))