2010-04-15

Объявления о работе 15.04.2010

Вы вот поди так и не послали заявление на эти должности? Вот и получайте их опять.:-))


Placeringsort/Tjänsten annonseras i:Stockholms län, Stockholm

Arbetsledare till städfirmа

Vi söker en arbetsledare till en nystartad städfirma som vill arbeta med att utveckla verksamheten men också lösa problem som dyker upp.
Vi söker nu dig som har en erfarenhet av städservice i olika former, med bred kunskap inom området. Fördel ifall man behärskar och kan kommunicera språket ryska. Därimot om du pluggar SFI eller kan lite svenska så är du ändå välkommen att ansöka.

Krav är att du ska vara mycket social,öppen mot kunderna, ansvardfull och stress tålig.
B -körkort erfodras

Ansökan
Vi tar emot ansökan via epost: mariaeug57@hotmail.com
Arbetsgivare

TOTAL-C SOLUTIONS STHLM KOMMANDITBOLAG

BOX 6319

10235 Stockholm
--------------------------

Receptionist till bolag i finansbranschen

För kunds räkning söker vi nu en Receptionist på heltid. Företaget är en internationell kapitalförvaltare med kontor beläget i centrala Stockholm.

ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer tillsammans med ytterligare en receptionist att innebära ansvar för reception, telefonväxel och konferens.

Arbetsuppgifter som ingår är:

• ta emot externa besökare
• telefonpassning
• bokning och iordningsställande av mötesrum samt ansvar för tillhörande teknisk utrustning
• servering i företagets konferenslokaler
• allmänna kontorsgöromål; så som resebokningar, kopiering och inköp
• hålla rent och snyggt i gemensamma utrymmen som kök, lounge och bibliotek
• vara behjälplig vid koordinering av olika events på företaget

Lämplig bakgrundDu har gymnasiekompetens samt tidigare erfarenhet av att arbeta i reception, växel och konferens. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, då främst i Excel och Outlook. Att ha förmåga att kunna uttrycka dig i engelska i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande om du har kunskaper i ytterligare ett språk och då främst ryska. Det är även ett plus om du har tidigare erfarenhet från bank, finans eller advokatbyrå.

Du som söker är en serviceinriktad och initiativtagande person som tycker om att bemöta interna och externa kontakter på ett professionellt sätt. Vidare har du ett ordningsamt och strukturerat arbetssätt samt känsla för detaljer. Du har även förmåga att skapa en trivsam miljö utan att glömma helheten.

ÖvrigtOvanstående tjänst är ett konsultuppdrag på sex månader med goda chanser till förlängning . Anmäl ditt intresse snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Om Du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Frida Bjerkman på telefon 08 – 407 55 52.

Län:
Stockholm
Anställningstyp:
Tillsvidareanställning
Anställningsgrad:
Heltid
Arbetstider:
Dag
Sista ansökningsdag:
2010-04-18
Tillträde:
Omgående
Arbetsplats/placeringsort:
Stockholm
Kontaktpersoner:
Frida Bjerkman
tfn: +46 08 407 55 52
Hemsida:
http://www.studentworkers.se
 ........................................................
Payroll Administrator
Req Number: HQ - 5536

Location Stockholm
Job Type Full-time
Education Required High School Education (no univeristy eligibility)
Brand adidas GROUP
Travel Extent No Travel
Department Human Resources


SHAPE THE FUTURE OF SPORT.
Working within the adidas Group is much more than a job. It's where you have the opportunity to shape the future of sport. It's a place where you can experience a connection with your favorite athletes. Build on the value and legacy of our founders. Bring to life Ideas and Innovations that will propel athletes or everyday people somewhere in the world to make their dreams a reality. Be a part of a brand you have admired since stepping out on the field for the very first time. Experience a career so fulfilling, you'll go home every night with a win, and wake up every day ready to play another game.


For the Nordic market, with location in Stockholm, we are now looking for a new Payroll Administrator. You will be a part of our Nordic HR team, with direct reporting line to Nordic Head of HR.
  
Main Purpose with the position
To achieve excellent business support and through Teamwork within HR act as a professional interface concerning Compensation & Benefit.

Your Key Responsibilities:
  • Payroll for Sweden.
  • Coordinating all Payroll issues for Baltic's, Denmark and Finland.
  • Pension reporting and first contact to Pension/ Insurance broker.
  • Strive to develop the payroll function into a modern function.
  • Statistics support from Hogia data system and SAPHR towards the Nordic organization and Global HR.
  • Acting as Business support to key functions in the organization.

Your background:
  • Minimum of 3 years functional background of payroll and preferably an administrative background.
  • Excellent knowledge in Hogia and MS Office.
  • Advanced knowledge in SAPHR.
  • Fluent in Swedish and English.
  • Knowledge in Finnish/Russian or at least one Baltic language is an extra plus.
  • University degree within finance (desirable).
  • International experiences or a strong will to work more international.
  • Strong interest of sports in general.
Apply before the 30th of April. We will only consider applications through our website www.adidas-group.com. If you have questions regarding the position please contact Susanna Mouritsen, HR Specialist, at susanna.mouritsen@adidas-group.com, questions regarding the recruitment process to, Petter Carlström, Nordic HR Administrator, at petter.carlstrom@adidas-group.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...